Placeringen av minifigurerna i obrutna lådor ...

Startat av Hans B, 07 Juli 2018 kl. 00:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Hans B

Finns det någon sammanställning av hur figurerna är placerade i lådorna med minifigurer? Jag har ett antal obrutna lådor och skulle gärna vilja plocka ur en komplett serie ur varje utan att öppna alla påsar. Är inte tillräckligt skicklig för att kunna klämma fram dem :-)

DanielEss

Jag har hört att det kan variera - särskilt tydligt med var polisen ligger i serie 18. Konsensus är femte bakifrån i vänstra raden, men flera undantag har rapporteras. När jag köpte en sats Batman Movie series 1 fick jag remsor där de prydligt låg tre i rad utan avbrott och det verkar vara liknande om man klämmer på serie 18-remsor. Lådor verkar följa ett annat system, om något.

Jag vet jag sett bilder av lådor från de senaste serierna med placeringarna (i postarens exemplar) utritade men kan tyvärr inte minnas var på rak arm. Om de sedan STÄMMER är en annan sak!:)
På de två första var ju streckkoderna ett alternativ - på de senare kan man försöka med "bump codes" (som varierar mellan production runs...) och bekräfta med en klämning - det är lättare än att bara försöka känna. Kanske inget man gör på ICA direkt, men hemma i lugn och ro tror jag nästan de där mikrobulorna KAN vara till hjälp... Hade personligen viss framgång med dem under serie 13, men sen började jag köpa hela serier åt gången. 8)