Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Series 4

Startat av mechamike, 18 November 2010 kl. 16:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Kan du lista vilka butiker det inte är någon idé att jag åker till?  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Hehe. Är du på jakt efter den i singularis eller i pluralis?  :P

Ras 74

Jag är mest på jakt efter E-kolven och på slutet av dagen vill jag ha 6 st.
Får se hur många jag kommer få i den låda jag köper och vad som blir billigast på BL sedan. Hela figuren, eller bara E-kolven.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 05 April 2011 kl. 21:29
Jag är mest på jakt efter E-kolven och på slutet av dagen vill jag ha 6 st.
Får se hur många jag kommer få i den låda jag köper och vad som blir billigast på BL sedan. Hela figuren, eller bara E-kolven.

Okej, du skrev att du var i norra Sthlm, right? Lekplaneten Solna och Kista har jag ej varit och plundrat alls. Där borde alla finnas kvar.  :)

BR Kista Galleria har heller ej plundrat och där gäller erbjudandet "3 figurer för 60 kr".

tellblom

Plockade 4 vetenskapsmän idag, dock var en utan hår?!?!?

/Martin

de Gothia

Citat från: tellblom skrivet 06 April 2011 kl. 18:39
Plockade 4 vetenskapsmän idag, dock var en utan hår?!?!?

/Martin

bara att ringa snälla herman på lego! :)

tellblom

Jo jag tänkte göra det imorgon..... 

Han måste få en lugn kväll nångång han med :)

Ras 74

Det är ju inget dom kan göra åt det. Möjligtvis skicka dig en ny fig i ersättning.
Inte säkert att det blir en vetenskapsman bara för det.

tellblom

Nä jag vet :)

Det känns som o att det är jobbigare att ringa dem än att gå å köpa en till

Ras 74

Måste du verkligen ha så många av det håret? Jag kan byta det mot en E-Kolv  :P
Eller så kan du få ett av mina sen om det är nödvändigt.

tellblom

Nä, och med tanke på de påsarna vi fick på GBG träffen känns det småaktigt att klaga på en saknad frisyr :)  

Han har fått en sjömanshatt nu så han ser ganska skum ut i den med :)

/Martin

Myko

Håret är ju groteskt fult och passar inte alls som klassiskt galen vetenskapsman-hår. Jag tycker du ska klaga på de tre påsar där du fick hår istället!

Skrytsson

Ett problem när man ska ställa upp figurerna tycker jag är detta med att få med, och få fast, alla tillbehör. T ex är det svårt med skidåkaren då han antingen kan hålla i skidorna och ena staven eller de båda stavarna och då ha skidorna på fötterna och med det inte går att fästa på en platta.
Hittade denna på FLickr där de har löst detta problem på ett snyggt, men rätt så platskrävande, sätt:

de Gothia

hur många är rena samlare av dessa figurer dvs nöjer sig med en komplett serie och hur många är som jag, dvs ser bara på hur figuren/dess delar skulle kunna funka i en moc?

sen finns det väl en variant av dessa som både samlar och slaktar gubbar! ;)

Skrytsson

Citat från: de Gothia skrivet 07 April 2011 kl. 15:37
sen finns det väl en variant av dessa som både samlar och slaktar gubbar! ;)

Jag!  ;D

När jag slaktar brukar det oftast vara huvudbodnader eller tillbehör. Ibland också torsos och/eller byxor. Huvudena hamnar ner i en zip-påse. Den zip-påsen är väldigt full nu.
deGothia, du kanske skulle vara intresserad av att byta till dig den påsen?  ;)