Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Series 4

Startat av mechamike, 18 November 2010 kl. 16:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Det skall bli intressant att se om det verkligen bara är två mad scientist i lådorna. Serie 3 skulle det ju bara vara två fiskare, men det visade sig vara tre...

Ras 74

Jag fick bara 2 fiskare i min låda. De tidigare hade bara 2, men det korrigerades senare.
Om det var ett misstag eller ej vet jag inte.

Tycker det är synd att de bara har 2 av någon i varje serie om det är så det skall fortsätt :(
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 24 Mars 2011 kl. 09:15
Jag fick bara 2 fiskare i min låda.

Hur går det att tyda prick-systemet? Svårare/lättare än serie 3?

colonel

Det er ungefær "same shit".
Några kan man se och andra icke. Så jeg har det bäst med at "føle sig frem".

Myko

Citat från: colonel skrivet 24 Mars 2011 kl. 12:33
Så jeg har det bäst med at "føle sig frem".

Låter som ett riktigt hästjobb...

NielsG

Citat från: Myko skrivet 24 Mars 2011 kl. 12:42
Citat från: colonel skrivet 24 Mars 2011 kl. 12:33
Så jeg har det bäst med at "føle sig frem".

Låter som ett riktigt hästjobb...

haha....  ja - det er inte altid lätt med skandinavisk...

Myko

Förlåt, jag övar på ordvitsar inför stundande Göteborgsbesök!

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Eftersom jag redan skrivit textmassan som en kommentar på Mirandir Facebooksida:

Varför har punkaren en Gibson Flying V? Även om Steve Jones i Sex Pistols har använt den modellen (väldigt begränsat) känns det klart mer 80-tals pudelrock/Heavy Metal än punk: Europe, Aerosmith, Scorpions, Uriah Heep, Metallica, Kiss, Eddie Van Halen mfl.r...

En Gibson Les Paul Double Cutaway eller en Gibson Les Paul Custom hade känts mycket, mycket bättre!

Ungefär lika viktigt som att det står LEGO på klossarna och inte något annat... ;)

Var det inte BrickArms som hade gitarrer? Eller vad heter den andra firman?
Blogg: Robotkampen

mordatre

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 29 Mars 2011 kl. 10:59
Eftersom jag redan skrivit textmassan som en kommentar på Mirandir Facebooksida:

Varför har punkaren en Gibson Flying V? Även om Steve Jones i Sex Pistols har använt den modellen (väldigt begränsat) känns det klart mer 80-tals pudelrock/Heavy Metal än punk: Europe, Aerosmith, Scorpions, Uriah Heep, Metallica, Kiss, Eddie Van Halen mfl.r...

En Gibson Les Paul Double Cutaway eller en Gibson Les Paul Custom hade känts mycket, mycket bättre!

Ungefär lika viktigt som att det står LEGO på klossarna och inte något annat... ;)

Var det inte BrickArms som hade gitarrer? Eller vad heter den andra firman?

... föra att Lego vet att vi ändå kommer använda håret till MadMax-Moc´s. Kropp,huvud,ben som ungdom i LegoCity och gitarren till att bygga "Abbath från Immortal"-minfigs.   ;)

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Mirandir

Och som jag skrev i mitt svar så handlar det nog mer om att Flying V är representativ för tiden.

För övrigt så insåg jag att det är en ganska iögonfallande gitarr och dagens ungar, vette tusan om man inte kan inräkna en större mängd föräldrar i denna skara dessutom, har nog inte en susning om att det var mest pudelrockare som fingrade på dessa.

Dessutom kan ju Lego nu släppa en till gittarist med en Les paul utan att fansen gnäller om att det är repetetivt. ;)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Fredrik

Finns dem i butik nu eller??

Mirandir

Åtminstone en del butiker bör ha få in dem nu.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Hikmet säljer dem löst men inte i låda ännu: Hikmet

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 29 Mars 2011 kl. 16:21
Finns dem i butik nu eller??

BR (Gallerian Sthlm) har fått in dem men vägrar sälja dem. "Releasen är inte förrän imorgon" fick jag höra. Jag trodde officiella releasen skulle vara 28-29:e?