Wineyard provar LDD Speed Build

Startat av Wineyard, 06 Maj 2018 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Tack igen! Ska nog fortsätta att lägga videos av processen!
Citat från: janho skrivet 07 Maj 2018 kl. 20:03
Super intressant att titta. Jag lyssnade faktiskt nyligen på en podcast där de pratade om "live coding" för "open source" mjukvara och jag undrade om det fanns liknande saker i Lego världen. Man lär sig så mycket att titta på hur andra gör!

En fråga som jag hade dock är hur många gånger fortare går videon än verkligheten? (För jag antar att du bygger inte så snabbt? Eller...?)
Det är framför allt min svåger, som har bakgrund i webdesign, som pushat mig åt detta håll. Kanske inspirerad från samma fenomen?
Den är uppspeedad ungefär 4x hastigheten! Jag har lekt med tanken att streama istället för att göra klipp, men det är än så länge en lite för hög tröskel.

Wineyard

Ny video! Jag har funderat lite på er feedback - och förhoppningsvis löst vissa problem.

Peter S

Härligt att än en gång få följa med i designprocessen. Ser att inte bara jag har problem med att få bitarna att fästa på rätt ställe. Det är millimeterprecision för att få dem på plats, oxh sen flyttar de sig lika snabbt igen...

Wineyard

Citat från: Peter S skrivet 16 Maj 2018 kl. 20:53
Härligt att än en gång få följa med i designprocessen. Ser att inte bara jag har problem med att få bitarna att fästa på rätt ställe. Det är millimeterprecision för att få dem på plats, oxh sen flyttar de sig lika snabbt igen...
Kul att du gillar det! Nä, det är verkligen inte enkelt alla gånger, trots att jag är en "rutinerad" LDD-byggare.