Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Singel 166

Startat av aukbricks, 02 Maj 2018 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

aukbricks

Denna månads större digitala bygge, Singel 166, ett av de smalaste kanalhusen i Amsterdam. En del friheter har jag tagit mig när det gäller färger för att huset ska likna originalet så mycket som möjligt. Närmare 16000 bitar, ca 100 cm bred och ca 90 cm hög. Referensbild: https://nl.wikipedia.org/wiki/Singel_166_(Amsterdam)#/media/File:Fotoreportage_Amsterdam_088.jpg

dalle

Mycket skickligt utfört digitalt bygge. Undrar hur en del lösningar fungerar att utföra/blir i riktigt lego. Främst lösningar runt fönster. Är modellen gjord i Legolandskala? Skulle göra sig fint i Minilands Amsterdam i Billund.

byStfn

Alltså wow! Referensbilden skulle kunna vara ytterligare en bild på din modell!

Emma

Du bygger i en sån härlig skala! Fantastiskt klossat!
Region Mitten

Sollan

Snyggt! Med en snabb blick trodde jag det var en referensbild 😀

Illuwatar

Skalan lurar en garanterat - grönskan och studsen i underkant av fönsterrutorna avslöjar att det är Lego och inte referensen... Riktigt snygg.  :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

aukbricks

Citat från: dalle skrivet 03 Maj 2018 kl. 05:43
Mycket skickligt utfört digitalt bygge. Undrar hur en del lösningar fungerar att utföra/blir i riktigt lego. Främst lösningar runt fönster. Är modellen gjord i Legolandskala? Skulle göra sig fint i Minilands Amsterdam i Billund.

Tack! Fönster med "bågar" ovanför provbyggdes iaf i plast. :) Begreppet Legolandskala var nytt för mig så har inte medvetet byggt i den skalan iaf.

Gideon

Fint bygge i spännande skala :)

Hur har du fått till bågarna över fönstren..?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

aukbricks

Citat från: Gideon skrivet 06 Maj 2018 kl. 16:23
Fint bygge i spännande skala :)

Hur har du fått till bågarna över fönstren..?

Det är 1x2 plates som är löst ihopsatta så de formar en båge, sedan är de bara placerade i hålet som blir. I renderingen är de dock gjorda som 1x2 tiles då LDD inte tillät när jag "böjde" klossarna.