Klossfestivalen 5-8 juli 2018 - Anmäl dig här !!!

Startat av klossbutiken.se, 26 April 2018 kl. 14:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Illuwatar skrivet 01 Juni 2018 kl. 11:33
Verkar finnas en bugg i formuläret för anmälan av byggen - anger man '0' som värde i fältet "Djup" så klagas det på att värdet måste vara större än '0' (fast texten säger att '0' är ett ok värde). Anger jag '1' går det bra...
Får kolla på det till nästa år. Men vill inte röra i formulären nu, så skriv 1 istället för 0.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Emma

Serenity, Mariobanor och tintin-byggen (inklusive skeppet Sirius) nerkörda från Skellefteå till Örebro!
Region Mitten

Kwagge

Citat från: Emma skrivet 03 Juni 2018 kl. 10:25
Serenity, Mariobanor och tintin-byggen (inklusive skeppet Sirius) nerkörda från Skellefteå till Örebro!

Först på plats  :)

klossbutiken.se

Kul att få träffa er igen Emma och Stefan! Och som Kwagge skrev: Först på plats! Inte dåligt  ;)

Nu hoppas jag att ni andra börjar anmäla er och era fantastiska skapelser snarast! Vi har börjat skissa på layouten så sakta och vi vill även i år få med flera skapelser i sociala medier. Så in och anmäl er!

Ha det bäst!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Emma

Citat från: Kwagge skrivet 03 Juni 2018 kl. 12:22

Först på plats  :)

Frukost-pannkakorna är provsmakade. Får godkänt.
Region Mitten

mortil

Anmäld.

Förra året stressbyggde jag min KA-50 på nån vecka innan klossfestivalen :P

Se vad det blir i år då. ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Peter S

Har lagt in en blänkare på forumets förstasida.

Emma

För er som planerar, och andra nyfikna, jag (och rimligtvis även Stefan) anländer på torsdagen kl 11. Då börjar vi bygga upp våra byggen. Intresserade besökare får gärna följa processen. Alltså kommer våra bord vara tomma första timmen.
Region Mitten

Jesperrydhog

Citat från: Kwagge skrivet 01 Juni 2018 kl. 23:39
Citat från: Jesperrydhog skrivet 01 Juni 2018 kl. 23:09
Har jag almänt mitt bygge till utställningen i klossfestivalen?.

Japp.

Men hänger inte riktigt med när du tänker komma?
Jag kommer ganska sett på fredagen efter middagen den 6/7.

klossbutiken.se

Hej på er alla fantastiska LEGO-byggare!

Vänta nu inte med att anmäla er – gå in och gör det omgående! Deadline 17 juni... Anmäl de byggen som vi kanske varit i kontakt med er om, men som ännu inte finns med i listan.

Några regler och förhållningssätt:
Vi har beslutat att i år inte godkänna MODs och MOCs som är gjorda utifrån andras byggbeskrivningar. Vi vill att de mästerverk som ställs ut är egenskapade. Vi kommer också i år att kvalitetssäkra genom att gå igenom alla byggen så det blir en hög nivå rakt igenom.

Vi ber om ursäkt för att vi inte varit tydliga i denna kommunikation tidigare, men det är alltid svårt att veta innan hur hårt tryck det blir på anmälda byggen. I år är det riktigt bra byggen anmälda, så vi behöver justera i antagningen. Ni som berörs av detta kommer att få ett separat mail idag onsdag.

Och vi kommer inte att kunna ta emot byggen efter torsdagen. Det är helt okej som Stej och Emma att bygga upp under torsdagen pga långväga resa. Uppbyggnation ska ske under onsdagen för övriga. Har ni frågor/funderingar kring detta, så bara maila på bokning@klossfestivalen.se

Anmäl er redan idag! Vi behöver senast 17 juni ha er anmälan, så vi kan rita på layout och placering, planera utställarmiddagen, lunchkuponger, Gustavsviksbiljetter etc.

Ha en underbar vecka!

Fredrik Novak
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

dalle

En fråga nu när deadline har passerat:
Kommer det något mer utskick vilka MOC som kommer med eller är det så att om man inte får något refuseringsmejl så är ens bygge placerat?

Jesperrydhog

Nilsson.calle

Citat från: Jesperrydhog skrivet 22 Juni 2018 kl. 14:59
Hotell bokning då?

Vil man bo på hotell får man boka det själv med hotellet. Ser ut som om det finns rum  kvar på Scandig Grand fortfarande.
annars kan man ju bo i Klossbutiken om man anmäler det.

- Boende finns kostnadsfritt i lokal hos Klossbutiken.se i Örebro som sist. Men man bör ta med sig liggunderlag/madrass och sovsäck/sängkläder. Transport mellan eventet och boende kan ordnas, men bäst att man löser det som senast genom samåkning. Om man vill ha detta boende fylls det i ansökan

Kwagge

Citat från: dalle skrivet 18 Juni 2018 kl. 10:08
Kommer det något mer utskick vilka MOC som kommer med eller är det så att om man inte får något refuseringsmejl så är ens bygge placerat?

Inget mail=dina byggen planeras in i ritningen 

Dvs dina byggen är med Dalle  :)

MBL Designs

Citat från: Kwagge skrivet 24 Juni 2018 kl. 19:15
Citat från: dalle skrivet 18 Juni 2018 kl. 10:08

Inget mail=dina byggen planeras in i ritningen 

Dvs dina byggen är med Dalle  :)

Så om man inte fått nåt Mail så är dem med? Är mina byggen med?