Klossfestivalen 5-8 juli 2018 - Anmäl dig här !!!

Startat av klossbutiken.se, 26 April 2018 kl. 14:18

Föregående ämne - Nästa ämne

klossbutiken.se

Hej på er!

Hoppas ni börjar bli riktigt laddade! Snart kör vi igång - kul!

Här kommer all info inför Klossfestivalen 2018:

> Utställarinfo - mycket samma som förra året
> Karta över öarna - dessa kommer att hamna på olika platser i lokalen, så förbise örnas inbördes placering
> Uställningsobjekt - totallistan som vi också utgår ifrån gällande MOC-kort
> Utställarlista - totallistan även med info om när ni är på plats Borttagen pga GDPR

MOC-kort skapas utifrån byggets namn och vem som skapat det - vi har en kille som heter Daniel som kommer att printa ut dessa på plats på onsdag.

Med tanke på att det är mycket som rör sig i huvudet just nu, så finns det säkert enstaka fel i dokumenten gällande stavning, datum etc. MEN är det något felaktigt av viktig karaktär, så skriv fråga i denna tråd.

(Det finns några som jag pratat med som ställer ut någon extra pjäs och liknande - detta fixar vi till så att de också får plats givetvis)

Ha det bäst!
Packa väl!
Vi syns på onsdag!

Fredrik Novak
Klossfestivalen.se
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

dalle

När går det tidigast att komma in på Conventum på torsdag?

byStfn

Jag saknar mitt Watchmen-bygge (som anmäldes sent men ok:ad av festivalen) i listan. Den är version mellanstor (48x48 på diagonalen, så typ 60x60 studs) så frågan är om jag ska hämta den idag och ta med imorgon eller om den ska stå kvar i Linköping på Art of the Brick. Jobbig att packa ner och upp om den inte får plats ändå..

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 03 Juli 2018 kl. 09:30
Jag saknar mitt Watchmen-bygge (som anmäldes sent men ok:ad av festivalen) i listan. Den är version mellanstor (48x48 på diagonalen, så typ 60x60 studs) så frågan är om jag ska hämta den idag och ta med imorgon eller om den ska stå kvar i Linköping på Art of the Brick. Jobbig att packa ner och upp om den inte får plats ändå..
Sorry, det måste blivit nåt fel med formuläret då. Minns att du nämnt det för mig också.
Kan hända att det ryms bredvid dina Toy Story-byggen, åtminstone skulle det rymmas som jag ritat kartan nu. Däremot är det lite oklart hur stort nr 32 är (antagligen inte 0x1 cm, jag har ritat in det som 60 cm brett) så jag tror att för säkerhets skull kanske vi borde flytta både Watchmen och Toy Story till ett nytt bord på reservytan.

Kollar med Fredrik om vi kan skaka fram ett bord till!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 03 Juli 2018 kl. 11:25

Tack för att du roddar!

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 03 Juli 2018 kl. 11:58
Citat från: Gideon skrivet 03 Juli 2018 kl. 11:25

Tack för att du roddar!
Np, var inget stort jobb :)
Men kontentan är att ta med dig bygget du så löser vi det nog på plats om inte annat!
Flickr   Instagram

fork

Citat från: klossbutiken.se skrivet 03 Juli 2018 kl. 00:33

Med tanke på att det är mycket som rör sig i huvudet just nu, så finns det säkert enstaka fel i dokumenten gällande stavning, datum etc. MEN är det något felaktigt av viktig karaktär, så skriv fråga i denna tråd.

jag kan vara utställningvärd även på söndag FM.

V.L.flower

Mitt bygge har redan smugit sig dit ;) Först på plats hehe. I morgon kommer andra byggen dit bredvid och jag kanske svänger in en snabbis på eftermiddagen och kollar om alt står som jag lämnat det ;)... Det vet man ju aldrig, när många ska samsas. Jag ser fram emot att få träffa AFOLerna igen :). Sista byggfixet i kväll då in i det sista. Lite småbitar ska på plats och en regnbåge (såklart) skall kompletteras. :)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

dalle

Måste gå strax innan 16 på lördag.  :)

Gideon

Flickr   Instagram

Ozp

dalle

Undrar om scholm hinner göra en  moc till landslagets ära?

Clarmo

Magnusengstrom

Gideon

Citat från: Clarmo skrivet 03 Juli 2018 kl. 19:21
Citat från: Ozp skrivet 03 Juli 2018 kl. 18:07
Citat från: Gideon skrivet 03 Juli 2018 kl. 18:01
Var ser vi matchen? :)

På klossfestivalens projektor förstås!?

Klart vi måste se matchen någonstans!
Lokalisera en lämplig sportbar eller kanske det finns nån allmän plats där de kör storbild i centrum...?
Flickr   Instagram