Byggtävling! (Sammanfogad)

Startat av Teabox, 12 November 2010 kl. 18:47

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: AndersI skrivet 15 November 2010 kl. 22:57
Det är ta mig sjutton inte lätt att komma på vad man ska bygga - och ju längre man dröjer, desto svårare blir det...

Till nästa liknande tävling har jag ett par förslag till ändringar (hämtade från andra forum):

- inga bilder visas i tråden, utan skickas med PM till organisatören
- när sista inlämningsdatum har gått ut, lägger organisatören upp alla bilderna på en gång, anonymt, med bara ett nummer som identifikation.
- nu får alla rösta, t.ex. via en poll med dolt resultat, tills sista röstdatum gått ut
- organisatören annonserar resultatet

På detta sätt får alla bilderna samma exponering, och man röstar mer på utseendet och mindre på vem som har byggt (även om vissas stil är så utpräglad att man ser vem som har gjort modellen ändå). Och alla får chansen att bygga den idé de kommer på först, utan att vara hämmade av att andra redan har byggt något i samma stil.

Bara förslag, det är givetvis upp till organisatören att bestämma reglerna.

Väl genomtänkta förbättrings förslag Anders
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Citat från: AndersI skrivet 15 November 2010 kl. 22:57
Det är ta mig sjutton inte lätt att komma på vad man ska bygga - och ju längre man dröjer, desto svårare blir det...

Till nästa liknande tävling har jag ett par förslag till ändringar (hämtade från andra forum):

- inga bilder visas i tråden, utan skickas med PM till organisatören
- när sista inlämningsdatum har gått ut, lägger organisatören upp alla bilderna på en gång, anonymt, med bara ett nummer som identifikation.
- nu får alla rösta, t.ex. via en poll med dolt resultat, tills sista röstdatum gått ut
- organisatören annonserar resultatet

På detta sätt får alla bilderna samma exponering, och man röstar mer på utseendet och mindre på vem som har byggt (även om vissas stil är så utpräglad att man ser vem som har gjort modellen ändå). Och alla får chansen att bygga den idé de kommer på först, utan att vara hämmade av att andra redan har byggt något i samma stil.

Bara förslag, det är givetvis upp till organisatören att bestämma reglerna.

Bra förslag.

Citat från: sweMezza skrivet 15 November 2010 kl. 23:50
Eftersom det körs tävlingar mer frekvent och säkert kommer flera någorlunda regelbundet kan det vara läge att starta en tips-tråd för tävlingar. Lite tänk på och rekommendationer.

Också bra förslag. Kan ta på mig att skapa den tråden när tävlingen är över.

Men tills dess tycker jag vi kan diskutera hur tävlingar ska skötas i den här tråden. Känner att det kan bli lite rörigt bland inläggen i den här tråden annars :)

Tobbe Arnesson

Wohoo! Tävling! Nu ska det kluras, sedan byggas. Det är ju nästan en månad kvar!

Jag tycker man ska posta bidragen direkt, mycket roligare att se att det byggs och vad.
Blogg: Robotkampen

Ejdeholm

Mitt tävlings bidrag  ::)

Peacegrove

Ferdik

Här tävlas det i uppmärksamhet!  :)

Tobbe Arnesson

Looks like somebody is about to slap someone around with a large trout!  ;D
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Ferdik skrivet 18 November 2010 kl. 10:18
Här tävlas det i uppmärksamhet!  :)

Haha, skönt bygge. Många fina bidrag (redan)  :)

Ras 74

Mitt bidrag till tävlingen. Självklart var jag tvungen att göra en Beachvolley MOC.

Nu har jag gjort denna 10x18 vilket gör att jag frångått reglerna något med längden.
Men jag håller mig under 16x16 studs. Är det okay. Om inte, och tävlingsledningen finner själ
att diska detta bidrag så må det vara hänt. Jag har länge velat göra denna MOC ändå.

Tänker dessutom bygga om den något och göra den lite större. Då kommer nätet att bli bättre.

Nog tjatat om det, här är bilden:
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Nice! Blev ju riktigt coolt! Tycker nätet funkade bra också. Lite knögligt, men det är ju i alla fall opåverkat LEGO  ;D

AndersI

Edit: Återkallat
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

robban

Citat från: AndersI skrivet 20 November 2010 kl. 21:27
Här är mitt bidrag - ett tornérspel. Tyvärr är det svårt att framställa LEGO-hästarna som om de hade någon fart...

oki där rök min ide... ;D

Förövrigt snyggt byggd, mycket action där och som du sa är det svårt att få till rörelse på hästarna men det funkar om man har lite lut på bak bena.. ibland
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ras 74

Frågan är om ditt bidrag är ok Anders, eftersom du använt en lans som är avbruten.
Cool annars helt klart!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.