[MOC] Mosaik - Deadpool

Startat av CopMike, 18 Mars 2018 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Inför eventet i Huskvarna kommer här ett bidrag till utställningen av fotografier och vägghängda byggen.

Det är en mosaik på 96x144 studs som är modulbyggd på 16x16 plates. Dessa fästes sedan på 48x48 baseplates.
Sorry för det enkla fotografiet taget med mobilen. De väldigt synliga höjdskillnaderna på de vita 16x16 plates:en beror på att de endast är enkla i motsats mot motivet som är två plates högt, och att mosaiken ligger på köksbordet.  De vita kommer att monteras i rätt höjd på plats.

Deadpool mosaic by Mikael Sjöstedt

eon

Den där synlig från ingången till utställningen skulle göra ett kraftigt intryck på besökarna. En bra inropare.

Anders67

Riktigt coolt och snart kommer deadpool 2 filmen!

Myko

Snyggt! Det enda jag har att inmärka på är att borde inte hjärtat i mitten ha nån sorts färgvariation/skuggning också?

Classus

Snyggt! Använder du någon mjukvara eller är det helt på fri hand?

CopMike

Citat från: Myko skrivet 18 Mars 2018 kl. 18:35
Snyggt! Det enda jag har att inmärka på är att borde inte hjärtat i mitten ha nån sorts färgvariation/skuggning också?
Du genomskådade mig ::)! Jo, jag hade det från början men så tänkte jag att hjärtat skulle "stå ut" lite mer. Men det kanske är bättre med skuggning - jag får göra en variant med det också.

Citat från: Classus skrivet 18 Mars 2018 kl. 19:21
Snyggt! Använder du någon mjukvara eller är det helt på fri hand?
Jag har använt Legoaizer som bas för denna och sedan tweekat den.
https://mosaizer.com/Legoaizer/index.htm

drdoddo

Tänkte också på det. Men som sagt, vackert!

Lordflintstone

Citat från: drdoddo skrivet 18 Mars 2018 kl. 22:40
Tänkte också på det. Men som sagt, vackert!
Man kan skugga lite så att det ändå står ut utan att ögat irriterar sig på det.

Godtfred

Tror att Trans-Red blir fint på hjärtat...

Clarmo

byStfn

Snyggt! Kanske kan du låta hjärtat bokstavligen sticka ut och göra den i relief eller något sånt, kanske?

Peter S

Är kluven till jpg-pixligheten. Dels blir det tydligt att det är realistiskt fotografi man jobbat ifrån, men det blir lite roliga effekter, som t.ex. i svärdshandtaget som buktar lite utåt olika håll...
Tycker ändå slutresultatet är imponerande!

fillishave

Snyggt och verkligen vätajmat bygge med tanke på att nya filmen kommer snart!

Joacim

Åh älskar deadpool! Grymt snyggt!

Gideon

Foto från Huskvarna.
@CopMike: Kan skicka den i full kvalitet sen om du vill?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram