[Rebrick] Bygg till Lego House

Startat av Ozp, 06 Mars 2018 kl. 13:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Rebrick har startat en ny tävling där priset är att få sin modell displayad i Lego House

https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/decorate-lego-house

o0ger

Vilket sammanträffande att vi har flera naturbyggen just nu i forumet. Tex Full Plate kanske kan ställa upp med Foothills?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

"- Entries can be previously built, but cannot be submitted previously in any contest of any kind competing for a prize"
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Varning också att man inte får inkludera några bitar från ett "third-party IP", vilket inkluderar Star Wars etc. Så inga rum från dödsstjärnan!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 06 Mars 2018 kl. 14:11
Vilket sammanträffande att vi har flera naturbyggen just nu i forumet. Tex Full Plate kanske kan ställa upp med Foothills?
Eller typ alla hans natur-byggen? Håller ju hög(sta) internationella klass så de borde vara mer än glada att få dit dem.

Full Plate

Citat från: drdoddo skrivet 06 Mars 2018 kl. 16:59
Citat från: o0ger skrivet 06 Mars 2018 kl. 14:11
Eller typ alla hans natur-byggen? Håller ju hög(sta) internationella klass så de borde vara mer än glada att få dit dem.
Ah, spännande :) Det verkar vara 64x32 studs max storlek dock, så Foothills platsar inte. Får gå och kolla vad jag har. Annars är det väl bara att bygga ett nytt bygge :)

Zilmrud

Citat från: Full Plate skrivet 06 Mars 2018 kl. 20:57
..... Annars är det väl bara att bygga ett nytt bygge :)

Hahaha det tvivlar jag inte på att du kan ordna  :P ;D ;)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Full Plate

Citat från: Zilmrud skrivet 07 Mars 2018 kl. 11:12
Citat från: Full Plate skrivet 06 Mars 2018 kl. 20:57
..... Annars är det väl bara att bygga ett nytt bygge :)

Hahaha det tvivlar jag inte på att du kan ordna  :P ;D ;)
Hehe, största problemet är att alla mina växtbitar är uppbundna i andra byggen för tillfället :P Hmm, får kanske lägga ett par snabba BL beställningar...

Full Plate

Resultatet för denna tävlingen kom igår, och jag lyckades vinna med 2 av mina 3 byggen. Med 41 vinnare på 321 bidrag är det kanske ingen större bedrift ;) ACPinlac lyckades vinna med 5 bidrag!

Nu blir den större utmaningen att lyckas packa byggena säkert i en kartong för deras 12 månaders resa till LEGO House, hur nu det ska gå till :P

dalle

Grattis! Helt klart värd att få med två av dina byggen.
Lite bedrift är det tycker jag. Ingen i Swebrick fick tilldelat ett hus i Skaerbaek trots att det skulle vara 50 % chans.

o0ger

Stort grattis! Mycket väförtjänt!

Anders67

Klart en bedrift och grattis till den hedersvärda platserna i The LEGO House!

AndersI

Verkligen grattis!

Om det översta bygget hade varit i en skala där LEGO gör minifigurer hade det säkert kommit med det också! Det står i kö att bli skrivbordsbakgrund på min hemmadator (just nu är det din slingrande väg, vad det nu var du kallade det bygget).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Magnusengstrom

Kanske bäst att köra bort det själv?

Full Plate

Citat från: dalle skrivet 25 April 2018 kl. 05:38
Grattis! Helt klart värd att få med två av dina byggen.
Lite bedrift är det tycker jag. Ingen i Swebrick fick tilldelat ett hus i Skaerbaek trots att det skulle vara 50 % chans.
Tackar!
Haha, ja det blev tuffa odds på stugorna där :)

Citat från: o0ger skrivet 25 April 2018 kl. 06:07
Stort grattis! Mycket väförtjänt!
Tackar o0ger :)

Citat från: Anders67 skrivet 25 April 2018 kl. 06:35
Klart en bedrift och grattis till den hedersvärda platserna i The LEGO House!
Tack Anders :) Lite kul att ett par byggen där är det ju :)

Citat från: AndersI skrivet 25 April 2018 kl. 08:28
Verkligen grattis!

Om det översta bygget hade varit i en skala där LEGO gör minifigurer hade det säkert kommit med det också! Det står i kö att bli skrivbordsbakgrund på min hemmadator (just nu är det din slingrande väg, vad det nu var du kallade det bygget).
Tack Anders! Hmm, ja jag funderade lite på vad det var de var ute efter. De vill väl ha saker som drar blickarna till sig och LEGO humor fanns med som ett kriterium också, och det är ju lättare att få till i minifigskala. Dock var det rätt mycket bitbyggda djur och blommor i icke-minifigskala som också vann.
Kul att att du gillar mina byggen och en ära att de används som skrivbordsbakgrund :)

Citat från: Magnusengstrom skrivet 25 April 2018 kl. 09:18
Kanske bäst att köra bort det själv?
Funderar ganska starkt på att göra det. Kombinera med ett Legolandbesök med familjen. Men beror lite på hur det är tänkt att de vill lösa allting praktiskt och vad de har för tidskrav.