Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Police L.E.V.

Startat av o0ger, 19 Februari 2018 kl. 13:04

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Police L.E.V. 5 (Light Enforcing Vehicle - Pursuit Class)

Police L.E.V. 5 (Light Enforcing Vehicle - Pursuit Class) by o0ger, on Flickr

Detta är ett vanligt polisfordon på de kolonier där man upprättat polisväsende. LEV tillverkas i flera olika klasser beroende på uppgift. Jaktklassen är utrustad med vapen, störningsutrustning och ett lokalt tröghetsfält som skyddar piloten från stora G-krafter under hög acceleration.

Police L.E.V. 5 (Light Enforcing Vehicle - Pursuit Class) by o0ger, on Flickr

Detta är mitt bidrag till LEGO Speeder Bike Contest 2018 . Tack drdoddo för inspirationen! ;D

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Snyggt! Väldigt bra känsla i det. Hoppas det kommer en liten scen till det.

o0ger

Citat från: Odidoma skrivet 19 Februari 2018 kl. 16:57
Snyggt! Väldigt bra känsla i det. Hoppas det kommer en liten scen till det.
Tack! Ja, hoppas kan du ju alltid. (Tänk om jag hade haft oändligt med tid)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här sitter rutan fast:

crowwlime_

Wow! Detta var ju riktigt snyggt! :D

Magnus den store

Coolt bygge. I vanlig ordning hittar jag en handfull bitar som jag inte kände till. Kul att se 28220 i ett bygge.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Haha, nice! Kul att du hoppade på tåget ;) Riktigt cleant bygge, å smart lösning med vindrutan!

o0ger

Citat från: crowwlime_ skrivet 19 Februari 2018 kl. 17:51
Wow! Detta var ju riktigt snyggt! :D
Tackar!

Citat från: Magnus den store skrivet 19 Februari 2018 kl. 19:50
Coolt bygge. I vanlig ordning hittar jag en handfull bitar som jag inte kände till. Kul att se 28220 i ett bygge.
Tack! Ja, jag gillar ju att leta fram konstiga bitar för att få dem som passar bäst i bygget. 28220 är en kul ny bit som jag hoppas kunna använda mer i framtiden. Den har dykt upp i flra andra speederbikes nyss har jag sett.

Citat från: drdoddo skrivet 19 Februari 2018 kl. 20:15
Haha, nice! Kul att du hoppade på tåget ;) Riktigt cleant bygge, å smart lösning med vindrutan!
Tackar. Du vet att jag gillar slick and clean :)

Myko

Stilrent! Jag gillar hur du fick in de klassiska blåröda ljusen.

Peter S

Och skelettbenen! Jag har köpt en jättepåse blandade Bionicle (för 200:-) och känner igen de flesta bitar numera. Tyvärr måste jag handdiska alla bitar eftersom de verkar ha legat i något som fastnat när det torkat (jord, typ). Snart så kommer jag också igång med lite kul kombos hoppas jag.

o0ger

Citat från: Myko skrivet 21 Februari 2018 kl. 11:35
Stilrent! Jag gillar hur du fick in de klassiska blåröda ljusen.
Tack! Jag funderade på hur jag skulle förmedla "polis" (förutom klistermärket). Blinkande lampor var en av sakerna jag kom på.

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 21 Februari 2018 kl. 12:25
Och skelettbenen! Jag har köpt en jättepåse blandade Bionicle (för 200:-) och känner igen de flesta bitar numera. Tyvärr måste jag handdiska alla bitar eftersom de verkar ha legat i något som fastnat när det torkat (jord, typ). Snart så kommer jag också igång med lite kul kombos hoppas jag.
Kul! Ser fram emot ditt utforskande av rena Bionicle-bitar ;)

Jag lånade skelettbenen av min son. Han har inte upptäckt det än  :-\

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 21 Februari 2018 kl. 13:19
Citat från: Peter S skrivet 21 Februari 2018 kl. 12:25
Kul! Ser fram emot ditt utforskande av rena Bionicle-bitar ;)

Jag lånade skelettbenen av min son. Han har inte upptäckt det än  :-\
Till att börja med blir det nog maskindelar till innanför muren (finns lite snygga gjutningar med kolvar, flänsar och fästen). Såg att "vindrutan" används som skor till Darth Vader large fig .

Skelettbenen var med i förra bulken. Köpte några som stöd till räcken... Ser att de kan användas till mer än så...