Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hills City no1

Startat av Anders67, 17 Februari 2018 kl. 12:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Äntligen har inspirationen kommit tillbaka och jag fått ihop ett litet hus. Har en ide och detta är första huset - att bygga i moduler 16 stud djup istället för normala 32 studs, färre bitar men lika mycket fasad/front. Tanken är att dessa sedan ska byggas som etapper som en trappa, med ett nytt hus bakom och ca 14 studs ovanför, baserat på moduverse.
https://www.flickr.com/gp/126141160@N04/gr7668

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

eon

Kul att det släppt!

Menar du att kvarteren ska bli suterräng med alla fasaderna framåt och bakomliggande kvarter högre upp?

Full Plate

Snyggt! Och jättekul idé  :) Lätt att ställa ut så att allt blir synligt, förutom att det behövs ganska höga baser längre bak då  ;) Blir typ att taket på en byggnad blir trädgård för nästa.

Clarmo

Anders67

Citat från: eon skrivet 17 Februari 2018 kl. 14:22
Kul att det släppt!

Menar du att kvarteren ska bli suterräng med alla fasaderna framåt och bakomliggande kvarter högre upp?
ja, jag har börjat på nästa så snart kan jag visa mer  ;D

Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 17 Februari 2018 kl. 14:26
Snyggt! Och jättekul idé  :) Lätt att ställa ut så att allt blir synligt, förutom att det behövs ganska höga baser längre bak då  ;) Blir typ att taket på en byggnad blir trädgård för nästa.
tack, kanske man fuskar lite och gör som på lego world där man har "baser" byggda i trä

drdoddo

Vackert, cleana färgval vilket funkar väldigt bra :)

Magnus den store

Snyggt byggt. Inte helt med på hur det funkar. Har du tänkt bygga ett helt kvarter eller ska det sättas ihop med andra moduverse-hus?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Citat från: Magnus den store skrivet 18 Februari 2018 kl. 18:03
Snyggt byggt. Inte helt med på hur det funkar. Har du tänkt bygga ett helt kvarter eller ska det sättas ihop med andra moduverse-hus?
Jag tänkte ett kvarter till att börja med.