Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Slavgöra

Startat av Etzel, 02 November 2010 kl. 14:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Ja, en liten egyptisk MOC som jag har haft stående ett tag utan att ta kort på. Surfar-torson är mkt användbar ;)

Pekblom

snyggt som vanligt :-)

mechamike

Kul idé!   Kom just på ett till användningsområde för den torson..  ::)  
?

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 02 November 2010 kl. 14:53Kom just på ett till användningsområde för den torson..  ::)  

Ja, ja, jag tryckte på länken. Ha ha.

Juste MOC igen Etzel! Men varför den gula egypt-huvud-grunkan?
Har du inte den nya? Hade varit kul att se den på som jämförelse.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Etzel

Den nya är så flashig. Killen på stenen är ju bara förman :P
(helst hade jag velat ha den vita)

mechamike

?

Etzel

Jag har addat den till min Wanted-list nu  :P (fast jag köper nog en used, brukar funka fint det med)

mechamike

Jo det gör ju inget att biten både passerat tarmsystemet på familjens hund, rasslat runt i damsugarpåsen och tuggats av familjens 1½ åring. Dessutom är gulvitt  ju nästan samma färg som vitt..  ;)  Köp "Used" du .. gör det  ::)
?

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 02 November 2010 kl. 15:22
Jo det gör ju inget att biten både passerat tarmsystemet på familjens hund, rasslat runt i damsugarpåsen och tuggats av familjens 1½ åring. Dessutom är gulvitt  ju nästan samma färg som vitt..  ;)  Köp "Used" du .. gör det  ::)

Hehe. Är inte så ofta det är så allvarligt. Dock köper jag själv alltid nytt (så länge det är möjligt). Detta med vilket skick "used" lego är i skiljer markant mycket mellan olika butiker har jag märkt. I t ex A Lot Of Bricks är det praktiskt taget nytt, medan i en stor svensk butik kan det vara hur kasst som helst...

Etzel

Ja, att svenska bricklink-butikerinte har så bra used bitar har jag också erfarenhet av. Jag köper mest från Tyskland och England och jag har sällan haft problem med fula bitar.Ofta skriver de ju om det är några synliga fel på biten, t.ex. "small scratch at the right side"

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 02 November 2010 kl. 15:22Jo det gör ju inget att biten både passerat tarmsystemet på familjens hund, rasslat runt i damsugarpåsen och tuggats av familjens 1½ åring. Dessutom är gulvitt  ju nästan samma färg som vitt..  ;)  Köp "Used" du .. gör det  ::)

Etzel står liite lägre i näringskedjan. Plus att han är en fattig student.
Men vit hade helt klart varit bäst. Har dock sett när dom visat bilder på hur man tror att
pyramiderna byddes och hur det kan ha sett ut då där "förmannen" har sett ut som om själva
farao själv var där och jobbade och manade på arbetarna. Lite lustigt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Eva

Kul att se alla ansiktsuttryck på gubbarna..

shiftaltcmd

Snyggt!
Och du har lyckats dölja glipan i trycket som man får när man böjer ett ben bakåt.

dalle

Supert som vanligt. Snart dax att publicera Legoillustrerad historia av Etzel.