Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kenny Starfighter

Startat av Kvarnbacka, 03 Januari 2018 kl. 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Tack vare SVT Öppet Arkiv och mina barn har jag nyligen återupptäckt ytterligare en TV-klassiker från 90-talet: Kenny Starfighter! I TV-serien (anno 1997) kör Kenny omkring i en flygande Mercedes-buss, som jag tog mig an att avbilda/tolka i Lego. Jag är särskilt nöjd med att äntligen ha hittat ett användningsområde för de där lutande fönstren, som jag misstänker är gjorda för båtar, även om de gjorde att taket blev något högt.

Wolli bolli!

Referensbilder:

https://goo.gl/images/5mqsJ1
https://goo.gl/images/KM6JvK

byStfn

Snygg! Du har dessutom fått till en strålande Kenny-fig!

Ozp

Johan Rheborg i sitt esse

o0ger

Riktigt bra! Och hög igenkänningen på Kenny!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Ischlo pischlo vad snyggt! Fast du skulle haft en 93080c för att få till en riktig Hairminator.  ;)

Kvarnbacka

Tack! Kul att det gillas och känns igen.  :)

Kvarnbacka

Claude76

Lego is my drug of choice

Nilseman

Super jättebra! Fattas bara en flaska Mähälium samt en Dr Deo och en Överste Heinz i solstol på? Var det solskensplaneten? Men kan man ha både Dr Deo och Överste Heinz på samma bild hmmmm?  ;)

Kvarnbacka

Citat från: Nilseman skrivet 15 Februari 2018 kl. 14:35
Super jättebra! Fattas bara en flaska Mähälium samt en Dr Deo och en Överste Heinz i solstol på? Var det solskensplaneten? Men kan man ha både Dr Deo och Överste Heinz på samma bild hmmmm?  ;)

Hrm, spoilervarning, hrm...  ;)
Men ja, det kan komma att byggas på  :)

Clarmo

Off topic: Mähälium är för övrigt också ett svenskt trallpunkband.

On topic: Snyggt klossat, det ger mig en del flashbacks från när jag var lite yngre. Väldigt hög igenkänningsfaktor  :)

Norrhyttan

Jäklar, den här hade jag helt missat. Supersnyggt, speciellt Kenny var verkligen spot on!
Du vet att den riktiga bussen var till salu på Blocket för inte allt för länge sedan, va? Kände stort habegär där.
Jag mötte Lassie: En kamrat ägde polisbilen från serien, innan serien sändes. Han köpte en gammal jänkare, vilken som helst, för att den var billig. Att den var målad som en svensk polisbil kändes mest som en kul grej - tills Kenny Starfighter sändes och vi insåg att det var den bilen som figurerade i serien.  ;D