[MOC] Brownstone-inspirerat hus

Startat av Nybohov Creation Ltd., 13 December 2017 kl. 17:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Efter att ha byggt lite risiga kåkar och nedgångna kvarter tänkte jag att det var dags att ta sig an de lite finare delarna av staden.

Jag hade inga särskilda tankar antecknade på stämningsbrädet denna gång. Jag visste att jag ville ha en fet trappa upp till första våningen och att jag skulle arbeta med ränder istället för struktur på fasaden.

Brownstone inspired building. I have some ideas, but I have no idea how this will turn out. by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Some changes done, and chocolatey striping. by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Basement and first floor done, back and front. by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

The door is charged and the second floor is done. There will be at least one more. by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Brownstone inspired building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

De som bor i huset är välbärgade, men har det lite tråkigt.

Och kanske en smula frustrerade.

De som bor på bottenvåningen ser ut att ha det trivsammare.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Teabox

Snyggt. Gillar hur du har jobbat in flera olika färger :)

eon

För min del tycker jag att färgvariationen blev väl intensiv.

Snyggt staket!
Kul att du använt järvägs-plates.

Betweenbrickwalls

Färgkombon är ju jättespännande! Bygger du hela fasaden först innan du bygger resten?
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 13 December 2017 kl. 19:10
snyggt! läckra stolar!

Tackar! Jag tänkte att elektronik-mönstret skulle kunna funka som ryggstöd.

Om du kollar noga så sitter det ett gäng vita hängmattor som gardiner på andra våningen, köpta på BL.  ;)

Citat från: Teabox skrivet 13 December 2017 kl. 19:48
Snyggt. Gillar hur du har jobbat in flera olika färger :)

Tack! Jag försökte få en lagom blandning och få den tunna, bruna linjen att synas så mycket som möjligt.

Citat från: eon skrivet 13 December 2017 kl. 20:32
För min del tycker jag att färgvariationen blev väl intensiv.

Snyggt staket!
Kul att du använt järvägs-plates.

Skoj att du gillar staketet. Tror att jag sett det tidigare, men det är första gången jag testar. "Järnvägs-plates" hänger jag inte med på vad du menar.

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 13 December 2017 kl. 21:09
Färgkombon är ju jättespännande! Bygger du hela fasaden först innan du bygger resten?

Tackar! Oftast bygger jag fasaden först och fyller på med resten sedan. Det brukar bli ganska vingligt innan "resten" ger stadga. Denna gång bestämde jag tidigt att tänka på att få in belysning (det är svårare i efterhand), så man kan säga att jag byggde ett varv i taget, men med fokus på fasadens färgskiftningar. Jag har försökt att ta det mörkaste nertill och det ljusare upptill, mest för att jag inte hade så många mörka valvbågar. Längst upp är det helbrun, mest för att det började bli dags att laga middag. Kanske ser jag över det senare.

Storm_666

Men så kul att du startat ett nytt projekt. Ser riktigt lovande ut, gillar verkligen nedsänkningen i gatan. Det gör det hela lite mer realistiskt och levande. Denna tråd kommer att följas ;D
CB New York kryper allt närmare ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Storm_666 skrivet 13 December 2017 kl. 22:26
Men så kul att du startat ett nytt projekt. Ser riktigt lovande ut, gillar verkligen nedsänkningen i gatan. Det gör det hela lite mer realistiskt och levande. Denna tråd kommer att följas ;D
CB New York kryper allt närmare ;)

Skoj att du går igång!

Eftersom det är en WIP-tråd visar jag även detta, ett inte helt lyckat försök att få till den andra byggnaden:

Second building is not turning out too great. by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag kommer att satsa på vitt, sandgrönt och mörkorange istället. Det blir för rörigt med två randiga hus bredvid varandra.

Nybohov Creation Ltd.

Så här ser det ut med ny källarvåning och färre färger i fasaden.

[WIP] Brownstone inspired building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Tack vare en sjuk son har jag kunnat bygga en hel del. Nu återstår en del finlir och att få in belysning i det högra huset.

Jag testade att köra utan jumpers vid fönstren, men en slät fasad ger genast intrycket av att det är en fabriks- eller lagerlokal.

En enkel stol och ett litet bord är allt som behövs för att inmundiga sitt morgonkaffe.

Magnus den store

Gillar! Två reflektioner. Entrédörren är mycket finare än källardörrarna. Moduverse hade gärna fått vara en brick tjockare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ColA

Snyggt och läckert med alla färger som vanligt. Jag hade velat se det vita huset med botten i dark red :)

Hur gör du dom där skårorna i den vita fasaden?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 14 December 2017 kl. 22:15
Gillar! Två reflektioner. Entrédörren är mycket finare än källardörrarna. Moduverse hade gärna fått vara en brick tjockare.

Tackar. Tanken är att källardörrarna ska vara enklare. Just i detta bygge hade jag önskat att basplattorna vore tjockare. Jag ville få in källardörren under trappan, men det lyckades jag inte med.

Citat från: ColA_30 skrivet 14 December 2017 kl. 22:36
Snyggt och läckert med alla färger som vanligt. Jag hade velat se det vita huset med botten i dark red :)

Hur gör du dom där skårorna i den vita fasaden?

Tack!

Om man inte vill fräsa i bitarna funkar 4216 bra.

ColA

Så klart, trög jag är men efter lucia firande ute i hällregn, fotbollsträning och till sist julbord med jobbet så känns det ändå ok :)