[MOC] journey to the lost temple (microscale)

Startat av drdoddo, 15 November 2017 kl. 20:42

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Nytt försök på microscale. Fortsatt inte mitt favorit-tema men temple är ju lite kul så det fick bli något lite "mount olympus" inspirerat. Hyfsat nöjd med molnen och båten i alla fall :)

Journey to the lost temple by Andreas Lenander, on Flickr

Journey to the lost temple - closeups by Andreas Lenander, on Flickr

ColA

o0ger

Kul att du utmanar dig själv och testar nya grejer. I microscale har man möjlighet att använda bitar på helt andra sätt. Nu vill jag se mer :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Om templet är "lost", vem har då tänt elden?  ;) :P

Snyggt bygge!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

drdoddo

Citat från: ColA_30 skrivet 16 November 2017 kl. 08:17
Schysst 👍🏻
tackar, tackar :)

Citat från: o0ger skrivet 16 November 2017 kl. 08:48
Kul att du utmanar dig själv och testar nya grejer. I microscale har man möjlighet att använda bitar på helt andra sätt. Nu vill jag se mer :)
Man måste ju testa lite ;) Jag har ytterligare ett tempel-aktigt på gång som jag börjar känna mig rätt nöjd med så mer kommer (som vanligt), haha!

Citat från: AndersI skrivet 16 November 2017 kl. 09:46
Om templet är "lost", vem har då tänt elden?  ;) :P

Snyggt bygge!
Hahaha! #Göteborg ;)
Stort tack!

theCroc

Nice! Hur har du satt fast den nedre tempeldelen med plupparna nedåt? Vad använde du för metod?

drdoddo

Citat från: theCroc skrivet 16 November 2017 kl. 14:51
Nice! Hur har du satt fast den nedre tempeldelen med plupparna nedåt? Vad använde du för metod?
Tack! Det övre templet är byggt "upp-och-ner". 3x3 plate i botten, sen Lightsaber-bitar å sist tiles upptill. Sen en 2 runda bitar på toppen 😀

dalle

drdoddo

Citat från: dalle skrivet 18 November 2017 kl. 11:07
Grattis till omnämnandet på TBB.
Tackar, trodde aldrig jag skulle få med ett microscale-bygge där så d var en kul överraskning 😄

Betweenbrickwalls

Grattis både till publicering och snyggt bygge! Jag gillar båten som ger lite extra "liv". Fint foto också.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

drdoddo

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 18 November 2017 kl. 14:49
Grattis både till publicering och snyggt bygge! Jag gillar båten som ger lite extra "liv". Fint foto också.
Stort tack 😀. Började som ett försök att göra något i en "Zilmrud-kupol" men gjorde den liiite för hög för att kunna ta ett vettigt foto. Sen tänkte jag om å gjorde det till en liten äventyrsscen istället. Därmed måste d ju finnas en båt, haha!

Betweenbrickwalls

Citat från: drdoddo skrivet 18 November 2017 kl. 16:40
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 18 November 2017 kl. 14:49
Stort tack 😀. Började som ett försök att göra något i en "Zilmrud-kupol" men gjorde den liiite för hög för att kunna ta ett vettigt foto. Sen tänkte jag om å gjorde det till en liten äventyrsscen istället. Därmed måste d ju finnas en båt, haha!

Bra tänkt! ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/