[WIP] Byggen till Ruins of San Victoria

Startat av Zilmrud, 10 November 2017 kl. 14:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

Har byggt på fronten lite.

Vet ej om jag är helt nöjd med lösningen runt det runda fönstret riktigt... Någon som har något tips?
Gillar dock att jag fick dit vingarna direkt intill draken.

Detta hus tillhör klanen "Wyvernstone" vilket känns passande med just draken på fronten.

Nu är det mest fronten på penthouse och taket som skall fixas. Som vanligt så blir det löses på plats frihand som allt annat  :P ;D

Clan House front by Sigfrid Zilmrud, on Flickr

Clan House front by Sigfrid Zilmrud, on Flickr
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Peter S

Citat från: Zilmrud skrivet 14 Mars 2018 kl. 09:46

Vet ej om jag är helt nöjd med lösningen runt det runda fönstret riktigt... Någon som har något tips?
Det ser ut som om fönstret flyter på utsidan, som en klocka. Ett fönster bör vara mer nedsänkt. Gulddekoren bör vara ytterst för att accentuera strukturen. Och de raka guldpinnarna bryter rundheten i fönstret. De bör antingen vara rundade för att förstärka fönstret eller lodräta för att förstärka vertikaliteten i huset...
Sådär. Ber man om synpunkter så....  ;D

Zilmrud

Citat från: Peter S skrivet 14 Mars 2018 kl. 10:48
Citat från: Zilmrud skrivet 14 Mars 2018 kl. 09:46

Det ser ut som om fönstret flyter på utsidan, som en klocka. Ett fönster bör vara mer nedsänkt. Gulddekoren bör vara ytterst för att accentuera strukturen. Och de raka guldpinnarna bryter rundheten i fönstret. De bör antingen vara rundade för att förstärka fönstret eller lodräta för att förstärka vertikaliteten i huset...
Sådär. Ber man om synpunkter så....  ;D

Jättebra konstruktiv kritik. Du poängterade de saker jag själv inte var helt nöjd med fast men lite finare ord  :P ;D

Jag ska se vad jag kan  göra åt det
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/