[WIP] Aetheria,huvudstaden Morena

Startat av Lordflintstone, 10 Oktober 2017 kl. 22:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Tre hus kommer följa "kvarterstandard" medans den fjärde kommer ha butik och torn.
Det kommer vara olika tak och tekniker på husen.
I mitten kommer en liten minifontänö vara den kommer rinna vatten över kanten så att "gondoler" kan åka under och fylla på vatten i tunnor.

Lordflintstone

Så sista wip bilden.
Lite mer detaljer på och befolkning.
En liten fontän ö skall vara i mitten.
Kommer bli omöjlig att få bra foton på den, men men.

Lordflintstone

Fontän!
Några rankor på sen är den klar.

Lordflintstone

Senaste bidraget! Lite kvar på gatuplan
Det är tanken att detta är första huset i detta kvarter och att man skall se utveckling i byggandet.
Första plan rustikt som det andra men det har ej kommit på att spara ett gauplan.
Sedan den nya fina stilen på den en utbyggnad i rustik stil eftersom det fortfarande har en fot kvar i den gammla stien, balkong ombyggd till torn i nya stilen och sist en nödlösning på taket för lastning av gods.

Lordflintstone

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 19 November 2017 kl. 00:15
Wow! Tornet är riktigt snyggt!
Tack så mycket!
Den här serien av hus var riktigt kul att bygga. Komma på en standard för kvarteret och bara ändra detalier så man ser alla val som man har framför sig med detaljer.

Jag skall gjöra ett sista hus utanför den här "standard" husen
Sen är det dags att göra gatuplanen och befolka innan förök till foto.

Nybohov Creation Ltd.

För varje nytt bidrag till Aetheria blir jag lite mer sugen att hoppa med igen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 November 2017 kl. 09:29
För varje nytt bidrag till Aetheria blir jag lite mer sugen att hoppa med igen.
Vore synd att missa att bidra till huvudstaden när man är en husbyggar expert. ;)

Lordflintstone

Rosa hus coming up!

Lordflintstone

Sista WIP på sjätte och sista huset  en innan detaljer, broar, gondoler och foto. ( Senare har jag bitar för ett lila hus efter lite SW bygge)
Galleria under uppbyggnad ena sidan ofärdig med handelsplats för storköp och marknad på under våningen.
Ångrar lite att jag inte gjorde hål för ljussättning i gallerian så man ser varorna och männinskorna från utsidan.

o0ger

Ett rosa hus! Och det är superfint! Bra klossat!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 09 December 2017 kl. 16:41
Ett rosa hus! Och det är superfint! Bra klossat!
Tack!
Fånigt att säga men tyckte det var lite utanför comfortzon, men så kom jag på att jag set fler rosa hus vid medelhavet.
Ganska nöjd hitintills, något jag nästan aldrig är.
(Provade med vita knutar men då blev det polkagris.)
Ser redan framför mig när stadsdelen är befolkad med folkmyller ala bladrunner/ninjago city.

drdoddo

Härligt! Kommer bli grymt när allt ställs ut tror jag!

Gideon

Vilka mått är det som gäller för "marken" under husen?
Kan man lika gärna bygga hus på klippor med samma höjd som den övre gatan eller bör man ha åtminstone en promenadväg längs den nedre nivån också?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram