Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Power Miners underskattat

Startat av tellblom, 21 Oktober 2010 kl. 15:45

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Eftersom jag nu hade äran att vinna ett Power Miners set på träffen var det dags att bygga.

I min värd har jag sett ner på Power Miners då det kanske var lite för färgglatt, lite för mycket specialbitar mm

Efter att ha byggt 8961 - Crystal Sweeper måste jag starkt ändra åsikt. En mycket bra genomtänkt modell som är stabil. Roliga finesser, detaljrika och coola färger ( :) )

Nu ångrar man ju att man missat detta tema :(

"Sent skall syndaren vakna"
/Martin

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Teabox

Jag hade gillat temat mycket mer om det inte hade innehållit så många lime-gröna bitar. Är inte så förtjust i den färgen och har inga idéer på MOCs som jag kan göra med de bitarna heller. Mao känner jag att mina pengar är bättre spenderade på andra set :)

Tobbe Arnesson

Jag gillar limegrönt men serien var alldeles för dyr per bit.
Blogg: Robotkampen

robban

Jag gillade bitarna fast inte minifigsen inte förens sista vågen, så det fick prioreteras bort tyvärr. Kommer ju så mycket hela tiden så man hinner ju inte med alla set, pengarna går ju till lös bitar... humm
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

shutter

Personligen har jag också prioriterat bort Power Miners (även om jag gillar den kraftiga gröna, men inte vet vad jag skall ha den till).
Vet däremot att "Fredriks målgrupp" gillar det. Jag har däför passat på att ge Power Miners i födelsedagspresent vilket varit uppskattat. ::)

tellblom

Måste säga att jag mer och mer gillar monstren, dottern kallar de för "elaka bebisar" vilket också gör dem roliga....

Gillar framförallt färgkombinationen.......

mechamike

Jag stämmer in i lovsången, Vi har  Boulder Blaster,Cave Crusher,Stone Chopper,Mine Mech, Thunder Driller (min favorit)
Crystal Sweeper,Crystal King (dotterns favorit, mamman till alla bebisarna),
Titanium Command Rig (som dock inte är så stabil och har fått reparerats ett par gånger)

Men de flesta set är relativt stadiga och lekvänliga och har en del trevliga bitar i mina ögon.

Tyvärr  ;) är det min dotter som äger alla set och har dom uppbyggda så det har inte blivit så mycket användande av delarna i MOC's.. Men jag har planer på att köpa på mig åtminstone några set innan dom försvinner. Lime är en trevlig komplementfärg som är underskattad.
?

Pekblom

Besviken!
Sonen byggde 8191 Lavatraz i dag. Vilket skräp!
Hur kan man special designa ett stor "lavamonster" bestående av en mäng med detaljer och sedan sätta ihop det med ett set där man fångar Lava monstret och lyfter in det i en bur och misslyckas med att gripklon på kranen inte på något sätt kan gripa fast runt monstret. BU så dåligt!
Min första impuls var att slänga ner skräpet i lådan och sända det till tillverkaren, men..bitarna kan vara bra att ha så det blev till att bygga en kran i stället.
Men alla ungar har kanske inte pappor som har tusentals bitar och intresset som krävs. Skäms LEGO!

mechamike

Min dotter som gillar Power Miners har inte önskat sig nått set från "serie 2" av PM.  Däremot vill hon ha dubbletter på några av de första setten.
Tycker själv att serie 2 ser sämre ut och har inte skaffat nått även om PM minifig har ett  läcker silver armor i serie 2 som skulle funka fint i en del MOC's.

Kranen som inte funkar känns ju kasst men det är inte första gången som Lego misslyckas. Kranen som man skulle använda för att sätt på DV hjälmen i minifig versionen as ISD funkade inte heller och box arten måst varit fotoshoppad..
?