Star Wars 32x32 tävling!

Startat av lingonfil, 04 Augusti 2017 kl. 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Har en arbetstelefon jag kan ta med, har sportify premium inlagt på den och 60 GB surf =)

Dock vill jag ha den på ett säkert ställe om ni förstår.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Clarmo

Citat från: Wolcker skrivet 10 April 2018 kl. 09:27
Har en arbetstelefon jag kan ta med, har sportify premium inlagt på den och 60 GB surf =)

Kanon, vi gömmer undan den och högtalaren på ett bra sätt. Ska också ta med mig lite elsladd så den kan laddas om det behövs.

AndersI

Citat från: Clarmo skrivet 10 April 2018 kl. 09:23
Ingen som har en spelare/Ipod/gammal telefon som vi kan antingen rulla Spotify ifrån eller kanske ladda med SW-musik? Så slipper vi använda våra telefoner.

Hur fungerar det med STIM när det är en publik tillställning? Måste man inte ha ett avtal och betala pengar för att spela andras musik för allmänheten? Går utställningen under Folkparkens STIM-avtal?

https://www.stim.se/sv/musik-i-din-verksamhet/vilken-stimlicens-passar-mig/anvanda-musik-under-utstallningar-massor

(Ja, jag har en tonsättare i familjen)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 10 April 2018 kl. 10:24
Hur fungerar det med STIM när det är en publik tillställning? Måste man inte ha ett avtal och betala pengar för att spela andras musik för allmänheten? Går utställningen under Folkparkens STIM-avtal?

https://www.stim.se/sv/musik-i-din-verksamhet/vilken-stimlicens-passar-mig/anvanda-musik-under-utstallningar-massor

(Ja, jag har en tonsättare i familjen)

I så fall borde det vara samma problematik med min Musikmaskin. Jag vill minnas att det finns två praktiska undantag:

• Slutet sällskap
    Det kräver i så fall att alla besökande skriver upp sitt namn i entrén. Kanske inte så populärt.
  • Undervisning
    Om någon frågar, så håller vi en kurs för allmänheten om vad man kan bygga med Lego.

AndersI

Citat från: andreaseldh skrivet 10 April 2018 kl. 12:02
  • Undervisning
    Om någon frågar, så håller vi en kurs för allmänheten om vad man kan bygga med Lego.

Kanske funkar för musikmaskinen, men för allmän bakgrundsmusik?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Lordflintstone

Citat från: AndersI skrivet 10 April 2018 kl. 15:21
Citat från: andreaseldh skrivet 10 April 2018 kl. 12:02
  • Undervisning

Kanske funkar för musikmaskinen, men för allmän bakgrundsmusik?
Jag tycker vi skall ta för givet att kommunen och folkets park har betalt stim avgift

Wolcker

Citat från: Clarmo skrivet 10 April 2018 kl. 09:40
Citat från: Wolcker skrivet 10 April 2018 kl. 09:27

Kanon, vi gömmer undan den och högtalaren på ett bra sätt. Ska också ta med mig lite elsladd så den kan laddas om det behövs.

Låter bra =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh

Citat från: Lordflintstone skrivet 10 April 2018 kl. 17:17
Jag tycker vi skall ta för givet att kommunen och folkets park har betalt stim avgift

Frågan gällde nog snarare om det är deras ansvar eller vårt att betala till STIM. Men eftersom dom tar in hela entréavgiften, så jag tycker det vore mest rättvist om dom betalar.

Lordflintstone

Citat från: andreaseldh skrivet 10 April 2018 kl. 18:55
Citat från: Lordflintstone skrivet 10 April 2018 kl. 17:17

Frågan gällde nog snarare om det är deras ansvar eller vårt att betala till STIM. Men eftersom dom tar in hela entréavgiften, så jag tycker det vore mest rättvist om dom betalar.
Som restauranger, kafer och dyligt betalar du automatiskt varje månad om du inte har en jävligt bra förklaring. Stim brukar ligga på som iglar. Tex uppsala konferans huset hade det fixat.

lingonfil

33 anmälda moduler!!! Herrejävlar vad kul. =D

Jag kom på en idé att skriva ut filmcitat kopplat till varje som man kan sprinkla ut på bordet. Jag tror det kan bli lite kul.
Jag tänkte även skriva ut små skyltar för att markerar varje film på en slags tidslinje. Tror det kan bli bra.

Lordflintstone

Citat från: lingonfil skrivet 13 April 2018 kl. 23:44

Jag kom på en idé att skriva ut filmcitat kopplat till varje som man kan sprinkla ut på bordet. Jag tror det kan bli lite kul.
Jag tänkte även skriva ut små skyltar för att markerar varje film på en slags tidslinje. Tror det kan bli bra.
Jepp riktigt kul.
Och en extra eloge till sergio som sprutat ut scener.
Kul ide med citat.
Sand people attack: hiiiiihååå hiiiiihååå arrrg. ;)

Sergio Gonzales

Citat från: Lordflintstone skrivet 14 April 2018 kl. 08:27

Jepp riktigt kul.
Kul ide med citat.

Ja asså tanken med hela projektet va väl att få med så mycket som möjligt från olika scener i filmerna :)
Kanske inte är de bästa eller avancerade några av de.
Men tanken va att fylla ut filmerna mer :) 
Har ju mitt större bygge att tänka på som NÅGON snodde i sw 32x32 byggandet :O  ;)

Lordflintstone

Citat från: sergio.jaensson skrivet 14 April 2018 kl. 08:32
Citat från: Lordflintstone skrivet 14 April 2018 kl. 08:27

Jepp riktigt kul.
Kul ide med citat.

Ja asså tanken med hela projektet va väl att få med så mycket som möjligt från olika scener i filmerna :)
Kanske inte är de bästa eller avancerade några av de.
Men tanken va att fylla ut filmerna mer :) 

Huvud på spiken. Bättre att producera och tacka upp scener än krampa för att det skall bli perfekt.

Skafte

Hur kommer röstningen gå till? Finns det ett tredje pris donerat? Har alla deltagare fyllt i excelarket?

MVH

SW-tävlingsgillande prisdonator  :)

Sergio Gonzales

Jag kan hjälpa med 2st donator priser.

1st Microfigher Krennic's Imperial Shuttle 75163

om det vore intressant. Har tillräcligt med sånna. Samt en

1st Finn 75116