[MOC][WIP] Flatiron Building New York

Startat av Storm_666, 20 Juli 2017 kl. 11:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Storm_666

Hej och välkommen till min wip-tråd.
Har dragit igång ett nytt projekt till min New York inspirerade moduverse stad. Tanken är att det ska bli så likt originalet som möjligt och i denna tråd kan ni som vill följa bygget och utvecklingen. Huset kommer att bli totalt 9 våningar högt med lobby och affärer i bottenplan, kontor på våningsplan 2-7, övrigt har jag inte bestämt ännu. Trapphus och fungerande hiss kommer att finnas på varje våningsplan.

Kom gärna med frågor om ni undrar något.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Betweenbrickwalls

Vilket kul projekt! Jag följer med spänning ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Nybohov Creation Ltd.

Det här kommer att bli bra!

När startar vi CB New York?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Storm_666

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 Juli 2017 kl. 12:34
Det här kommer att bli bra!

När startar vi CB New York?
Det var en riktigt bra idé. Vi får hoppas att någon mer hakar på. Hade varit kul att ha ett/några New York kvarter på Swebricks stora utställning eller kossfestivalen :)

robinnilsson403

Väldigt kul idé! Det blir ett stort bygge! (Planera för förflyttning redan nu!) Ett NY cb? Hum... det lär bli bitintensivt! :p
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Storm_666

Citat från: robinnilsson403 skrivet 20 Juli 2017 kl. 14:32
Väldigt kul idé! Det blir ett stort bygge! (Planera för förflyttning redan nu!) Ett NY cb? Hum... det lär bli bitintensivt! :p
Jo det gör jag, planerna är att bygga en riktigt stabil moduverseplatta samt att byggnaden blir väldigt stabil i sig själv.
Jag vet redan att New York hus blir bitintensivt, har ju redan ett gäng såna hus  ;)

Va roligt att några verkar vilja följa detta. Dock kommer det att ta ett tag då jag inte har råd att köpa alla bitar på en gång. Hoppas bli klar  innan jul iaf  ;)

Emma

Det här blir så awesome!
Region Mitten

Storm_666

En liten uppdatering på bygget. Glasen i hörnen har bytts ut mot dom nya fönsterramarna för hörn. På bilden uppifrån kan man se var innerväggarna hamnar. Fasaden på andra våningen börjar ta form, dock kan det bli några finjusteringar innan jag är 100% nöjd ;)
Tyvärr har jag för tillfället ingen bättre kamera att ta bilder med så ni får hålla till godo med de bilder jag kan få fram ;D

byStfn

Oh, detta ser jag fram emot att följa!!

Myko

Väldigt spännande! Men om du ska bygga 9 våningar bör du väl kunna ta isär dem?

stej123

Ska bli kul att se det här växa fram!

Peter S

Citat från: Myko skrivet 22 Juli 2017 kl. 11:14
Gäller hela konstruktionen som jag ser det. 3 baseplates på längden är också svårt att flytta.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 22 Juli 2017 kl. 13:55
Gäller hela konstruktionen som jag ser det. 3 baseplates på längden är också svårt att flytta.
"Man kan alltid försöka" brukar ungarna säga.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Storm_666

Citat från: stej123 skrivet 22 Juli 2017 kl. 12:46
Ska bli kul att se det här växa fram!
Imorgon får du ju se det som hittills finns uppbyggt  ;)

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 Juli 2017 kl. 14:17
Citat från: Peter S skrivet 22 Juli 2017 kl. 13:55
"Man kan alltid försöka" brukar ungarna säga.
Tanken är en överdriven stadig grund, 2 eller 3 studs tjocka pelare på våning 1 och 2 som är hopbyggda och golvet på våning två lyfts rakt upp för att komma åt bottenplan. Sen har jag inte riktigt bestämt mig. Kan hända att det blir "klassisk" moduverse med tiles mellan våningarna eller om den sneda väggen blir löstagbar. Klart är dock att från våning 3 och uppåt blir väggarna 2 studs tjocka, både för att kunna få det likt originalbyggnaden men också för stabiliteten.