[MOC] [WIP] Floatin Island Harbour (första inlägg)

Startat av Makknys, 09 Juli 2017 kl. 01:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Makknys

Hej,
Jag var på klossfestivalen idag i Örebro och titta på allt häftigt som fanns.
Väl där så pratade jag lite med Anders Nilsson som när jag visade delar av det här projektet, skällde lättsamt på mig för att jag inte delar med mig av mina kreationer här.
Bygger enbart digitalt i LDD och men har hört mycket bra om stud.io också och ska testa det i framtiden.

Så det här är de projekt jag håller på med i nuläget.
Jag råkade börja bygga på ett piratluftskepp här i början på året som snabbt födde idéer om att göra något större av det.
Så här är jag, håller på att bygga en hamn på vad som kommer bli en flytande ö, i lite low-tech steampunkaktig stil.

Här är gatan som kommer att gå ner mot hamnen/piren där luftskeppen/båtarna kommer lägga an.
Är i tillfället uppe i ganska precis 12 000 bitar och har väl en svag förhoppning om att kanske kunna hålla mig under 25k. Men det kommer bli svårt:

Här är Piratskeppet som började allt
3700 bitar ungefär:

Och början på ett militärskepp som kommer vara ankrat i hamnen
Strax över 2000 bitar i nuläget:

Hoppas ni tycker om vad ni ser, och kom gärna med åsikter, förslag och idéer om ni har några  :)
Tack på förhand.

Makknys

Utvecklingen av arbetet hittills. (vänligen klicka på bilderna, de komprimeras konstigt när jag delar dem)

En butik och en taverna

Mer steampunk detaljer

Ytterligare en butik

Test av diverse gräsliga färger för att se om jag kunde hitta någon som passade

robinnilsson403

Snyggt! Om du får för dig att bygga det i abs så finns det 2 olika comunity builds som känns passande, ett med Steampunk tema (vad heter det nu igen?!), och ett med flygande öar som heter Atheria. :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Imponerande skapelser! Det är kul att bygga digitalt. Jag brukar dock aldrig ge mig på byggen i den här skalan.

En varning om du ska gå över till att bygga med riktiga bitar senare: tänk på att det inte finns någon fysik i LDD. Många stora byggen kan bli omöjliga att genomföra IRL när gravitationen gör sig påmind. Man bör testbygga då och då under tiden för att kontrollera hållfastheten.

Ska bli kul att se vart det här slutar!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Jag kan bara hålla med Anders. Snyggt bygge, är ditt mål att bygga det irl? Klossfestivalen 2018?

Emma

Välkommen till swebrick! Särskilt dina tak gillar jag. Snygga tekniker.
Region Mitten

Betweenbrickwalls

Snyggt och kul med alla detaljer! Gillar också taket med runda tiles ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Makknys

Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 Juli 2017 kl. 13:42
Snyggt! Om du får för dig att bygga det i abs så finns det 2 olika comunity builds som känns passande, ett med Steampunk tema (vad heter det nu igen?!), och ett med flygande öar som heter Atheria.
Tack!
Jag har tagit mycket inspiration från både San Victoria (om det var den du menade) och Atheria. Men tycker inte riktigt jag passar in i deras färgkoordinering.

Citat från: o0ger skrivet 10 Juli 2017 kl. 15:45
Imponerande skapelser! Det är kul att bygga digitalt. Jag brukar dock aldrig ge mig på byggen i den här skalan.

En varning om du ska gå över till att bygga med riktiga bitar senare: tänk på att det inte finns någon fysik i LDD. Många stora byggen kan bli omöjliga att genomföra IRL när gravitationen gör sig påmind.
Tack!
Du kanske ska testa? Det är skapligt kul att ge sig gå bananas :)
Har inga planer på att göra staden, de är kulisser och jag fuskar på ställen. Finns tex inte en chans att väggarna skulle klara tyngden på taket på industribyggnaden till vänster. Men det ser ok ut ^^
Tänker på det mer med båtarna dock, där det finns en liten chans att faktiskt bygga dem irl.

Citat från: Odidoma skrivet 10 Juli 2017 kl. 16:02
Jag kan bara hålla med Anders. Snyggt bygge, är ditt mål att bygga det irl? Klossfestivalen 2018?
Tack!
Inga planer på det, bygger enbart digitalt. Och som jag har nämnt. Mycket av det är fuskbyggda kulisser så då får någon annan ta sig ann de monstret för att få det att fungera om de vill se det IRL :)

Citat från: Emma skrivet 10 Juli 2017 kl. 17:36
Välkommen till swebrick! Särskilt dina tak gillar jag. Snygga tekniker.
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 10 Juli 2017 kl. 21:34
Snyggt och kul med alla detaljer! Gillar också taket med runda tiles ☺
Tack & tack!
Ja, jag hade lite flax med taket med de runda tiles'en. Körde en vinkel på random och den passade jättebra med lutningen på de sluttande brickorna så slapp en massa extra arbete där :)

Nextuz

Riktigt riktigt snyggt :D
Bra att du fick en bassning av ordförande ;)

byStfn

stej123

Väldigt snyggt alltihop! Imponerande att du bygger så maffiga saker digitalt. Det vore kul att se något av byggena i fysiska bitar också!

drdoddo

Som jag tror jag sagt när detta postades på FB (?) så är jag riktigt förtjust i ffa luftskeppet. Dörrarna till San Victoria står öppna så när detta finns i ABS så är det bara att hoppa in ;)