Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego.com funkar ej på Firefox

Startat av Ferdik, 19 Oktober 2010 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Ferdik

Som rubriken lyder. Och så har varit fallet sen lanseringen av nya sidan. Sjukt störigt!

Dreadcore

Funkar finfint i 3.6.10 iaf :) Vilken version kör du? Har du uppdaterat din flashplayer?

Ferdik

Citat från: Dreadcore skrivet 19 Oktober 2010 kl. 20:42
Funkar finfint i 3.6.10 iaf :) Vilken version kör du? Har du uppdaterat din flashplayer?

Jag kör också 3.6.10. Flashplayer uppdateras väl automatiskt? Jag tog hem den en gång till men det hjälpte inte.

Felmedd:
Sidan dirigeras om felaktigt
Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande.
*   Det här problemet kan ibland uppstå om du inaktiverat eller nekat att ta
          emot kakor.

Jag tar emot kakor!

Sidan funkar på Safari.

Jag kan nå lego.com via länkar till t.ex. shopen men ej via startsidan.

shiftaltcmd

Tvärtom för mig. Vidarbefordras till nån sida som inte existerar.

Servern försöker vara intelligent. Gissar att jag är från Sverige och skickar mig vidare till nåt som inte finns.

Funkar att gå till webshopen, sätta region till USA och då kan jag surfa på lego.com.

Seriousplay verkar ha försvunnit helt och hållet.

Det finns mycket att säga om deras nya web. >:(

Dreadcore

Som sagt, de verkar inte ha fått ordning på redirecten...

Går jag in på "en-us/Default.aspx" så kommer jag till denna sidan:

Med andra ord den nya versionen.

Går jag därimot till "sv-se/default.aspx" så kommer jag till den gamla sidstilen:

MEN, trycker jag mig vidare till den Svenska-shopen blir det plötsligt den nya sidstilen:

Min vilda gissning: De har inte fått ordning på vidarebefordringen av den nya sidan, men den gamla svenska sidstilen har sparats i cachen på min dator/i min webläsare. Därför kommer jag fram. Men det känns också osannolikt med tanke på att jag rensade historiken igår :P

Fredrik

Dreadcore

Citat från: Fredrik skrivet 19 Oktober 2010 kl. 21:59
Byt till Chrome!

Testade just i Chrome också, samma sak där. Dvs att den svenska startsidan har "fel" sidstil. Men det går dock att surfa runt på den.

Citat från: Fredrik
Sidan funkar på Safari.

Med rätt sidstil?

Ferdik

Citat från: Ferdik
Sidan funkar på Safari.

Med rätt sidstil?

Yep, ny style rakt igenom.
[/quote]

Dreadcore

Citat från: Ferdik skrivet 19 Oktober 2010 kl. 22:15
Citat från: Ferdik
Sidan funkar på Safari.

Med rätt sidstil?

Yep, ny style rakt igenom.

Mycket underligt. Har provat svenska sidan i Firefox, Chrome och IE8. I alla tre så får jag upp den gamla sidan :/ Likadant på sambons bärbara, och hon har garanterat inte lego.com cachat.  Aja, det är väll lata programmerare alt överexalterade designers som har klöddat till det. Skumt hur som helst att det inte funkar i allas Firefox...

Ferdik