Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Reimersholme

Startat av Emma, 21 Maj 2017 kl. 20:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Reimersholme i Stockholm är en fin liten ö med en massa flerbostadshus.

Jag behöver ha ett projekt att bygga på som inte känns som en oöverstiglig utmaning (läs rymdskepp modell större), eller som bara går i stå hela tiden (läs muminscener). Hus är ju min grej att bygga. Där känner jag mig bekväm. Och helst då efter förlaga. Så jag har bestämt mig för att bygga husen på Anders Reimers väg ute på Reimersholme.

Det kommer inte bli lika strikt efter förlagan som Flemingsberg. Jag kommer i huvudsak utgå ifrån verkligheten, men jag kommer tillåta lite konstnärlig frihet där jag tycker det passar.

Sitter och väntar på erlings i lbg.

Region Mitten

Nybohov Creation Ltd.

Det ser lovande ut! Är det samma skala som Flemingsberg?

Enda invändningen (::)) jag har är att du kommer allt närmare "mitt" Nybohov:

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

CopMike

Bra projekt där Emma. Jag har sprungit runt ön rätt många pass och tyckt husen varit lite spännande.
Det ligger en kajakklubb där också där - Örnsbergs Kanotklubb. Jag paddlade en del där och fick träffa legenden Kigge. Hans kommentar om en av mina kompisar som inte paddlade så ofta- "Jaså han, ja han är en riktigt bryggpaddalre!" ;D! Får du med Kigge så kommer många att bli glada!
http://epaper.mitti.se/epaper_miis/20140923/30.pdf

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 Maj 2017 kl. 08:19
Som fd Nybohovsbackare så kanske jag snor dom för dig ::)?

Peter S

Om du fortsätter med punkthusen utmed Anders Reimers väg, så får du med ett tidigare boende för mig också...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: CopMike skrivet 22 Maj 2017 kl. 09:02
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 Maj 2017 kl. 08:19
Som fd Nybohovsbackare så kanske jag snor dom för dig ::)?

Typiskt beteende för backenborna. Jag bor på det lite finare Nybohovsgränden.  ;)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Jag läser och ler. Ni är så härliga!

Nån sorts liknande skala som Flempan blir det.

Nybohov får ni slåss om, än så länge har jag inga planer på att bygga den kullen. Har det blivit något mer byggt längs backen, förresten?

Ni som varit mycket på ön, kom gärna med feeback utseendemässigt. Utmärkande saker som jag kanske missar får ni gärna påpeka. Typ "på den sidan är det ju inga balkonger" och dylikt.

Jag ska försöka få med kanotisterna! Tack för tipset. Nu måste jag göra lite mer research.

Region Mitten

Peter S

En sak som jag skulle vilja få med är lägenheten som användes som kontor för HSB-föreningen, med ett stort skrivbord och en massa stämplar... Det kändes som man förflyttats i både tid och rum (österut)...  ;D

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Emma skrivet 22 Maj 2017 kl. 12:08
---

Nybohov får ni slåss om, än så länge har jag inga planer på att bygga den kullen. Har det blivit något mer byggt längs backen, förresten?

---

Det byggs för fulla muggar i backen upp till "kullen".

CopMike

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 Maj 2017 kl. 12:46
Det byggs för fulla muggar i backen upp till "kullen".
Alla bra P-platser bara försvann! Men du som bor så "fint" har väl eget parkeringsgarage ::)!

Husen är dina - ser fram emot att se dom!

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Ja, men inte Reimersholme!  ;D

Emma

Satelitbild. Någon som känner igen sig?

Region Mitten

Emma

Jag ska bara ändra en sak... riv riv riv...

Region Mitten

Emma

En liten kiosk på hörnet måste snottas.

IMG_4385[1] by emma farm, on Flickr

Så här löste jag det.

Region Mitten

CopMike

Citat från: Emma skrivet 08 Juni 2017 kl. 21:11
En liten kiosk på hörnet måste snottas.
Snyggt! Där har jag köpt glass :D!