Tekniska museet, monter 3 - City

Startat av Sirre, 12 Oktober 2010 kl. 02:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Ni får ursäkta att den blev lite simpel och inte alltför symmetrisk (bättre att lägga tid på själva byggandet ;)), men här är stadsplanen såsom jag minns den.

Ni får gärna rätta om det är något jag minns fel. :)

Förresten, SuperMario, visst skulle du ta med dig vägplattorna?

SuperMario

Oh yes, jag tar med med plattor, lyktstolpar mm!

Selander

Å jag har efter kort avstämning med SuperMario och Sirre skickat en
enklare text gällande Monter 3 till museet/byrån.

SuperMario

Hallå!

Inatt provbyggde jag layouten och upptäckte då att mina vägplattor är en 'aning' (beror på hur noga man är) gul-gråa... >:( :-[ (Gulnadet är en naturlig process, men ändå!)
Övriga plattor (1 st. 32x32 + 2 st. 32x16) är som nya och då blir det lite konstigt. Vad tycker ni? Är detta ok eller ska jag försöka rätta till det?

En lösning kan vara att lägga plattor på trottoarerna, light bley har jag tillräckligt många av verkar det som.

Nextuz

Citat från: Selander skrivet 25 Oktober 2010 kl. 20:13

vart man med på den? :O ;)

Selander

Citat från: Nextuz skrivet 26 Oktober 2010 kl. 11:55
Citat från: Selander skrivet 25 Oktober 2010 kl. 20:13
vart man med på den? :O ;)
Yepp Ditt namn är med (alltså ditt riktiga namn....jag vet var din brevlåda bor....  :-)   )

Sirre

Nextuz: Hur och när kommer du få din lastbil till muséet? :)

Sirre

Citat från: SuperMario skrivet 26 Oktober 2010 kl. 11:29
Hallå!

Inatt provbyggde jag layouten och upptäckte då att mina vägplattor är en 'aning' (beror på hur noga man är) gul-gråa... >:( :-[ (Gulnadet är en naturlig process, men ändå!)
Övriga plattor (1 st. 32x32 + 2 st. 32x16) är som nya och då blir det lite konstigt. Vad tycker ni? Är detta ok eller ska jag försöka rätta till det?

En lösning kan vara att lägga plattor på trottoarerna, light bley har jag tillräckligt många av verkar det som.

Om det är kris så har jag ju fortfarande mina plattor tillgängliga. De är ju inte i nyskick (men inte dåliga heller, ni såg nog på träffen :)) och jag tror inte de är särskilt gul-gråa. :)

Annars tror jag nog inte det gör så mycket hur skicket på plattorna är, det är ju ändå byggnaderna och fordonen som är tänkt att dra till sig uppmärksamheten. ;D

Nextuz

Citat från: Sirre skrivet 26 Oktober 2010 kl. 15:59
Nextuz: Hur och när kommer du få din lastbil till muséet? :)

Med herr marios tomorrow :)

Nextuz

Finns de plats för två lastbilar till? :P haha

SuperMario

Hmmm, jag missade ditt inlägg, Nextuz.
Vad är det för sorts lastbilar? Iofs träffas vi om ca 4 timmar, du kan visa mig då! :D

Och en fråga till samtliga:
Jag upptäckte att jag inte har nog med 3062b (Brick, Round 1 x 1 Open Stud) i Trans-Clear däremot i Trans-Yellow. Hoppas det är ok...

Ang. lyktstolpar:
Jag hittade 3 st. mörkgråa (Dark Gray) Lamp Post, 2 x 2 x 7 samt 8 st. vita. Har även en enklare variant, Tile, Modified 2 x 2 with Bar.

Sirre

Citat från: SuperMario skrivet 27 Oktober 2010 kl. 11:20
Jag upptäckte att jag inte har nog med 3062b (Brick, Round 1 x 1 Open Stud) i Trans-Clear däremot i Trans-Yellow. Hoppas det är ok...
Är dessa till lyktstolparna? Isåfall gör inte färgen så mycket. :)

Citat från: SuperMario skrivet 27 Oktober 2010 kl. 11:20
Ang. lyktstolpar:
Jag hittade 3 st. mörkgråa (Dark Gray) Lamp Post, 2 x 2 x 7 samt 8 st. vita. Har även en enklare variant, Tile, Modified 2 x 2 with Bar.
Jag hittade några såna också i min hög med vita bitar, behövs det fler? Jag tror jag har 5-6 stycken (samt tillräckligt med 3062b i Trans-Yellow och vita 4740 Dish 2 x 2 Inverted (Radar)).

Nextuz

jag har 100 st round trans-clear 1x1

SuperMario

Sirre: ta med några stolpar samt tillhörande dishes.

Nextuz: ta med ca 25-30 trans-clear (bättre att ta i... :P).

Tackar!!! :)

Selander

Igår kväll gjorde monter 3 gänget en strong insats och ställde samman allt.
Trots visst debacle med museet så löste sig allt till sist.....
Bra jobb Sirre & SuperMario  !!