[MOC] o0ger bygger Mini Modulars

Startat av o0ger, 20 April 2017 kl. 23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Återigen riktigt snyggt!

Citat från: o0ger skrivet 26 April 2017 kl. 08:58
Citat från: fillishave skrivet 26 April 2017 kl. 08:48
Det enda jag skulle ändra på är att ha 1x2-slopes i mittpartiet men det kanske inte finns i den färgen?

Tack! Jag vet inte om den biten finns i mörkblått. Ditt förslag hade varit förstahandsvalet, men jag hade ingen sån bit hemma.
Det nuvarande är som det ska vara, varje fönster har väl en individuell manövrering av markisen?

Stigge72

Riktigt snygga hus.
Själv har jag inte riktigt gett upp tanken på att tävla än, men jag har inte hunnit fundera så mycket på vad och hur och så vidare...

Skönt att höra att sonen mår bättre.

lingonfil

Wow! Hotellet var spot on. Enarna är genialiska.

Men jag är lite osäker på stuprören upptill. Jag tror det är clipsen som stör.
Mörkblåa merkiser, men röda flaggvepor. Har du prövat att ha dem i samma färg?

fillishave

Citat från: CopMike skrivet 26 April 2017 kl. 09:24
Återigen riktigt snyggt!

Citat från: o0ger skrivet 26 April 2017 kl. 08:58
Citat från: fillishave skrivet 26 April 2017 kl. 08:48
Det enda jag skulle ändra på är att ha 1x2-slopes i mittpartiet men det kanske inte finns i den färgen?

Tack! Jag vet inte om den biten finns i mörkblått. Ditt förslag hade varit förstahandsvalet, men jag hade ingen sån bit hemma.
Det nuvarande är som det ska vara, varje fönster har väl en individuell manövrering av markisen?
Vet i ärlighetens namn inte vad som är mest korrekt, min synpunkt var mest av estetisk karaktär. Men en minipyttepetitess i ett i övrigt kalassnyggt bygge  :)

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 26 April 2017 kl. 10:53
Wow! Hotellet var spot on. Enarna är genialiska.

Men jag är lite osäker på stuprören upptill. Jag tror det är clipsen som stör.
Mörkblåa merkiser, men röda flaggvepor. Har du prövat att ha dem i samma färg?
Tack lingonfil! och tack för dina synpunkter! Jag tror att du har rätt om stuprören. De slank på något sätt förbi min vanligtvis väldigt kritiska quality control den här månaden. Men det finns en deadline nära förestående och jag vill hinna bygga minst ett hus till innan.

Jag testade med andra färger på flaggorna, men röd var det som kändes mest högtidligt och "hotell-likt" på nåt sätt. Jag bytte ut markiserna till mörkblå i sista minuten innan fotograferingen igår. Jag tyckte det blev snyggare. Man ser ändå aldrig både framsidan och baksidan samtidigt. Kunde kanske funkat med mörkrött dock, men det hade jag redan använt som "krukor" till enarna. När du bygger detta hus själv sen så kan du laborera med olika färger ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här sitter flaggorna fast.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Har är det sista huset innan deadline för tävlingen. Får se om det dyker upp några fler hus här nån gång.

Detta är Tandläkarmottagningen:

Mini Modular Dentist Office by o0ger, on Flickr

Mini Modular Dentist Office by o0ger, on Flickr

Ozp

Manne

Snyggt klossat!

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

o0ger

o0ger

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 08 Maj 2017 kl. 21:47
Citat från: Ozp skrivet 08 Maj 2017 kl. 21:43
Vad är de blåa för bitar?

22392 Kapow!

Fet NPU på den. För en som inte har biten: Hur sitter de fast?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Mycket stilrent, som vanligt. Juste med upphöjd terrass på baksidan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 08 Maj 2017 kl. 21:56
Citat från: o0ger skrivet 08 Maj 2017 kl. 21:47
Citat från: Ozp skrivet 08 Maj 2017 kl. 21:43
Vad är de blåa för bitar?

22392 Kapow!

Fet NPU på den. För en som inte har biten: Hur sitter de fast?

Tack tack! Just de här två sitter fast på varsin 20482.

Wineyard

Hatten av! Även om de tidigare var väldigt fina, tar denna priset!
Väl genomarbetad, både fram och bak!