Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP - Bkan 1

Startat av mortil, 23 Mars 2017 kl. 20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Började redan i måndags göra lite research på yttligare ett svenskt artilleri nämlingen Bandkanon 1

Tänkte försöka bli lite bättre på att skriva utförliga och mer ingående om mina MOC

Efter Hobbymässan i Göteborg kommer min BMP3 få gå till dom sällan jaktmarkerna och styckas upp till annat.  nu är det slut med Ryssbyggandet.

Bandkanonen är stor och tung men slö sak.  och det låter som det passar Lego motorerna för dom gillade uppenbarligen inte vikt och uppväxling.

Tanken är att få till Rekylen i eldröret och i samma rörelse få hela eländet att kasta ur sig en "tomhylsa" ur baken

Drivning framåt blir med hjälp av 2 st XL motorer.
Tornet kan i verkligheten bara vridas 15 grader så jag kommer nog sköta styrningen av tornet med en linjärkolv (den mindre modellen)

Bilder kommer framåt helgen
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim

mortil

Första utkast på Utkast av tomhylsor

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Illuwatar

Det blir intressant att se hur du får till detta. I verkligheten är detta en riktig best (finns ett ex utställt på Arsenalen).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mortil

Citat från: Illuwatar skrivet 24 Mars 2017 kl. 11:06
Det blir intressant att se hur du får till detta. I verkligheten är detta en riktig best (finns ett ex utställt på Arsenalen).

Yep. har varit och sett den.  de va faktist min sambo som föreslog att jag skulle bygga denna.  vi var på Arsenalen i somras och tror hon vart lite slagen över hur stor den är i verkligheten.  (för den är jäklar enorm)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

kopplat på motor och jag tycker nog det funkar helt OK. 

Lego är avkoppling.

Technic är livet.