[Moc] Linköpings centralstation

Startat av Kwagge, 19 Mars 2017 kl. 07:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

På Klossfestivalen 2016 bestämde vi oss att vi skulle ta fram Linköping C som en del av vårt CB Tåglandskap så åskådarna kunde känna igen sig. Vilket de gjorde igår!

Lite bilder på byggprocessen från aug-feb. Även en referensbild.

dalle

Den liksom hela ert tåglandskapsbygge är väldigt bra. Så här dagen efter jag såg utställningen så tycker jag den var det som var bäst.
Vilken är referensbilden?

Kwagge

Citat från: dalle skrivet 19 Mars 2017 kl. 07:52
Den liksom hela ert tåglandskapsbygge är väldigt bra. Så här dagen efter jag såg utställningen så tycker jag den var det som var bäst.

Finns där nu...

dalle

Citat från: Kwagge skrivet 19 Mars 2017 kl. 07:53
Citat från: dalle skrivet 19 Mars 2017 kl. 07:52

Finns där nu...

Topp!

Kwagge

Gideon tog fina bilder på stationen  :D

o0ger

Riktigt stiligt bygge! Det är jättestort. Tycker inte det framgår riktigt av bilderna. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnusengstrom

Citat från: o0ger skrivet 20 Mars 2017 kl. 23:06
Riktigt stiligt bygge! Det är jättestort. Tycker inte det framgår riktigt av bilderna. :)

Håller med dig. Det är stort.

Kwagge

Citat från: o0ger skrivet 20 Mars 2017 kl. 23:06

12 Moduverse plattor är själva stations byggnaden på...

mechamike

Flera på sambons jobb här i Linköping hade noterat stationshuset och tyckte det var fantastiskt... och som sagt: stort!
?

Wineyard

Mycket fin! Jag var redan imponerad av ert stora tåglandskap, men detta känns som kronan på verket!

Record

Det var väldigt kul att se att de 200-250 1X4 mansory brick du fick av mig kom till användning i ett så pass stor och snyggt bygge :) väl investerad sponsring ;)

Måste tillägga att taket är grymt snyggt och mäktigt också, du har gått från klarhet till klarhet med dina mocs, det är kul att se :) det är en riktigt snygg helhet på ert landskap, detta är en av juvelerna nu, men ni skulle behövt en stor skorsten någon stans i bygget om jag själv får säga :D ;D ;) ::) :P :-*
Friskt satsat, hälften vunnet..

Kwagge

Citat från: Record skrivet 22 Mars 2017 kl. 17:31
Det var väldigt kul att se att de 200-250 1X4 mansory brick du fick av mig kom till användning i ett så pass stor och snyggt bygge :) väl investerad sponsring ;)

Måste tillägga att taket är grymt snyggt och mäktigt också, du har gått från klarhet till klarhet med dina mocs, det är kul att se :) det är en riktigt snygg helhet på ert landskap, detta är en av juvelerna nu, men ni skulle behövt en stor skorsten någon stans i bygget om jag själv får säga :D ;D ;) ::) :P :-*

Man tackar! Det blev några 100-tals till mansory  ;) men dina var ett bra tillskott! Tack ännu en gång!

Det kanske är så att vi ska bygga in din fabrik i Tåglandskapet på Klossfestivalen?

janimakaj

Citat från: Kwagge skrivet 22 Mars 2017 kl. 18:23
Citat från: Record skrivet 22 Mars 2017 kl. 17:31

Man tackar! Det blev några 100-tals till mansory  ;) men dina var ett bra tillskott! Tack ännu en gång!

Det kanske är så att vi ska bygga in din fabrik i Tåglandskapet på Klossfestivalen?

Den hade vart helt fantastiskt snyggt!! :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 22 Mars 2017 kl. 18:23
Det vore ju helt fantastiskt! Då är det inget snack om att Tåglandskapet blir utställningens centrum ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram