Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

the Heist

Startat av Odidoma, 12 Mars 2017 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Bra idé och snyggt genomfört - bra klossat!

mortil

Jag vet inte varför.. men jag kom tänka på snuten i hollywood.  (fråga inte varför, trött hjärna)

snyggt klossat :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Odidoma

Citat från: drdoddo skrivet 12 Mars 2017 kl. 17:45
Haha, grymt! Men nu bygger du väl lite för mycket, kan inte vara hälsosamt att vara så produktiv?  :o ;)
Haha, jag producerar 10% på ett år av vad du gör på en vecka men sakta men säkert kommer jag ikapp.
Citat från: mortil skrivet 13 Mars 2017 kl. 18:34
Jag vet inte varför.. men jag kom tänka på snuten i hollywood.  (fråga inte varför, trött hjärna)

Det kan jag förstå men inte sätta fingret på det. Jag tänker på lagret där koakinet packas om, kan det vara det du tänker på?

mortil

Citat från: Odidoma skrivet 13 Mars 2017 kl. 23:27
Citat från: drdoddo skrivet 12 Mars 2017 kl. 17:45
Haha, grymt! Men nu bygger du väl lite för mycket, kan inte vara hälsosamt att vara så produktiv?  :o ;)
Haha, jag producerar 10% på ett år av vad du gör på en vecka men sakta men säkert kommer jag ikapp.
Citat från: mortil skrivet 13 Mars 2017 kl. 18:34

Det kan jag förstå men inte sätta fingret på det. Jag tänker på lagret där koakinet packas om, kan det vara det du tänker på?

Jag tänkte nog mer på den första när dom smugglar cigg bak i en lastbil och har tillslag :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

skitkid

GTA! Dispayas i eget rum med 15-årsgräns.

Citat från: Odidoma skrivet 12 Mars 2017 kl. 17:21
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 Mars 2017 kl. 16:55
Har de skräpat ner också? Vilka fasoner!

Snyggt byggt! Skurk-CB nästa?
ett skurk CB i citymiljö vore superläckert så länge det är en layout som tillåter mycket gränder.
/skitkid

lingonfil

Jag noterade just muggen på instrumentbrädan. Tummen upp. =)

Sockerbit

Snyggt bygge! Gillar maskerna  :)

Odidoma

Undrar hur ett GTA-CB skulle se ut?

Myko

Citat från: Odidoma skrivet 14 Mars 2017 kl. 15:30

Som en moderators huvudvärk.

Odidoma

Citat från: Myko skrivet 14 Mars 2017 kl. 15:36

hahaha! Jag tror det skulle kunna bli bra. Mer layouten jag funderar på. Ett GTA Light CB kanske.

byStfn

Citat från: Odidoma skrivet 12 Mars 2017 kl. 17:21
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 Mars 2017 kl. 16:55
Har de skräpat ner också? Vilka fasoner!

Snyggt byggt! Skurk-CB nästa?
ett skurk CB i citymiljö vore superläckert så länge det är en layout som tillåter mycket gränder.

Jag kommer ha skurkgränder i min fortsatta Watchmen-gata. Bara att bygga ihop gränder ;)

andli

Kanske min tänkta A-Teams van kan komma till nytta som brottsbekämpare :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lingonfil

Citat från: Odidoma skrivet 14 Mars 2017 kl. 17:43

hahaha! Jag tror det skulle kunna bli bra. Mer layouten jag funderar på. Ett GTA Light CB kanske.

Är det så igenkännbart då? Jag vet inte hur jag skulle känna igen att det var GTA.

Odidoma

Citat från: lingonfil skrivet 14 Mars 2017 kl. 18:10
Citat från: Odidoma skrivet 14 Mars 2017 kl. 17:43

Vi döper det till något coolt, GTA är en influens, A-team en annan och Watchmen en tredje, det handlar väl om att få en levande stad som är levande. Lite som PA-CB:et där vi hämtade influenser från Mad Max, Bladerunner, Fallout osv. Sen bygger vi det på Moduvurse så Mecha blir glad. Sen är väl huvudtanken att bygga lite råare lite tuffare än en vanlig Lego city stad.

Är det så igenkännbart då? Jag vet inte hur jag skulle känna igen att det var GTA.

Peter S

Alla dessa tankar funkar bra bortom muren... Ni är så välkomna med era byggen där!
Jag tar med mig en exempelremsa till Linköping. Ljusgrå Moduverse i botten.