LEGO Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales The Silent Mary (71042)

Startat av o0ger, 19 Februari 2017 kl. 08:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

footos

BeardedNerd

Jag tycker den är ful som stryk. Bristen på riktigt skrov gör att den inte ens går att bygga om till normalt skepp, och lekfunktionerna får den bara att påminna om bisarra Dark Souls-bossar. Jag hade 2000 kr öronmärkta för en ersättare till Imperial Flagship, men nu får jag slösa dem på något annat.

o0ger

Jag tycker idén med ett zombieskepp är fantasifull. Att delar av skrovet saknas gör att det ser ut som en stor blottad bröstkorg. Jag tror att man kan bygga om den till ett helt skepp med lite extra tiles ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Citat från: BeardedNerd skrivet 19 Februari 2017 kl. 22:46
Jag tycker den är ful som stryk. Bristen på riktigt skrov gör att den inte ens går att bygga om till normalt skepp, och lekfunktionerna får den bara att påminna om bisarra Dark Souls-bossar. Jag hade 2000 kr öronmärkta för en ersättare till Imperial Flagship, men nu får jag slösa dem på något annat.

Skeppet har inget riktigt skrov i filmen heller, men jag håller med om att det inte är den vackraste skapelsen. Runt 0:28 får man en bra bild av förlagan.

byStfn

Peter S

Har "några" båtskrov i gammelbrunt som man kan konvertera detta skepp med. Tror att det skulle bli riktigt bra. Själva överbyggnaden är ju riktigt snygg med väl valda former och färger.

Wolcker

Kommer ju köpa det till samlingen.

Skulle däremot vara roligare med ett skepp som hade vanlig botten som nästan alla andra klassiska skepp har haft.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Mirandir

Ser väl helt okej ut. Men för ett 2000+ bitars PotC set så hade jag ju hellre sett en Black Perl UCS.
Legobloggen: http://legobloggen.com

BeO

Skeppets design är ju inte Lego ansvariga för, så fult eller ej så är det väl filmskaparna som får ta ansvar för den biten. Jag tycker, från vad jag kan se i den lilla trailern, att dom har lyckats bra med Legofieringen.

carlmagnuso

o0ger

En recension: http://www.brothers-brick.com/2017/03/09/lego-pirates-caribbean-dead-men-tell-no-tales-71042-silent-mary-exclusive-review/

Jag tycker detta bygge är fantastiskt snyggt. Men jag fattar att man blir besviken om man trodde att det skulle komma ett nytt skepp.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

KallEl75

Brukar inte gilla skeppsmodeller, men denna är ju riktigt snygg.

Med rätt belysning kan den göra sig idealisk i ett läs- och spelrum.