Lejonriddare borg och by diorama

Startat av de Gothia, 29 September 2010 kl. 00:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 17 December 2010 kl. 11:23
Citat från: Yellowbeard skrivet 17 December 2010 kl. 10:35
Tyvärr är jag så ny i gemet så att mina bitar inte på långa vägar räcker, jag får satsa på att bygga en lite piratö istället.

Man kan bygga mikro-borg - då räcker bitarna längre:
http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/ModularCastle/Siege/ssa52754.jpg

Usch och fy! Minifig-skala ska det vara  ;)

Westberg

Citat från: Skrytsson skrivet 17 December 2010 kl. 13:38
Tyvärr är jag så ny i gemet så att mina bitar inte på långa vägar räcker, jag får satsa på att bygga en lite piratö istället.

Kan bara hålla med Skrytsson.

shiftaltcmd

Gillar skarpt att borgen med omnejd är befolkad. Och att minifigarna gör saker. Det händer nåt överallt.

insurrection

Instämmer med övriga: Imponerande bygge!

Gillar hur saker är lite ostrukturerade utanför murarna, lite ojämn väg, slumpmässiga träd, gytter med folk och djur och och mer städat/strikt innanför, ger en schysst kontrasst. Statyerna på pelarna är en detalj jag gillar skarpt med.

Gordonblixt

Snyggt! Kul att dui byggde färdigt den. :D

Dreadcore

Har väntat med spänning på denna och kan bara hålla med de föregående talarna! :D Måste även säga att jag tycker det blev bättre av att de bygger taket. Det ger bygget mer liv :)

de Gothia

oj vad mycket fina kommentarer!  :-[ :) sporrar mig till mer byggen!!

lite mer bilder på det hela. snart plockas det isär för nya byggen! :)

robban

Ser riktigt imponerande ut med översktsbilderna. Sådana här dioramor uppskattas och det skulle vara kul och få se mer såda här på någon swebrickträff framöver  ;).
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

micke

Vilket mäktigt bygge, så mkt liv och detaljer som gör det så Legorealistiskt som det bara kan bli. Det är är man ser såna byggen som man förstår varför man fastnat för dessa fantastiska "plastbitar"
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Carl T

Citat från: Skrytsson skrivet 17 December 2010 kl. 13:38

Äh, det hade sett bra ut med microfigs. Det finns ju en del olika att välja på, tack vare att de inte haft samma i alla spelen. Riddarna från Lava Dragon hade varit perfekta. Träden ser förresten riktigt bra ut i den skalan.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Teabox

Najs med översiktsbilderna. Håller med alla de andra positiva kommentarerna :)

mechamike

För info  de Gothias magnifika bygge har slagits samman i en tråd så att man lättare kan följa hela bygget.

Mvh Micke Moderator
?

Swe_mckvack

Snubblade över denna tråden och kan inte annat är förbluffas över hur snyggt allt är(var? :-( ). Stor avundsjuka på de Gothias fantasi

de Gothia

Citat från: Swe_mckvack skrivet 31 Januari 2011 kl. 21:35
Snubblade över denna tråden och kan inte annat är förbluffas över hur snyggt allt är(var? :-( ). Stor avundsjuka på de Gothias fantasi

tack för de fina orden! :)

borgen var ja, nu är den nermonterad och några bitar är redan i den nya borgen som byggs. :) ska bygga en borg till varje fraktion som jag har. blir nog 7-8 borgar tror jag... det blir ett projekt i sig! :)

Swe_mckvack

Hoppas vi får följa det bygget här på forumet.