Lejonriddare borg och by diorama

Startat av de Gothia, 29 September 2010 kl. 00:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Spännande! Väntar på att se slutresultatet  på din Borg.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

?

de Gothia

snart är det hele klart! ska bara bygga klart tronrummet. saknar taket på den och där blir det utsiktstorn ist för takbitar. så kom man runt det med där! :)

bilder kommer när allt är klart!

har ideer på en annan grej sen att bygga vilket kommer innebära mest landskapsbygge. min andra egna moc-borg får vänta tills den är klar! :)

de Gothia

Sådärja. Nu blev borgen klar trots allt, bra med lite swebrickare som kan övertala.

Valde att göra en ny tråd men det kanske var dumt?

Hursom, bilderna är inte jättebra, får ta lite bättre när barnet sover! :) är ganska nöjd över resultatet, vissa små grejer som jag vill ändra till nästa borg. Det finns inte mycket till interiör i bygget. Tronsalen, lagret, matsalen och ett av oren har interiör dock. Kanske blir bilder på det när jag monterar ner det hela! :) Skulle behöva 1x2 ljusgrå tiles så man kan göra öppningsbara våningsplan.
/
de Gothia

mechamike

Det blev ju kanonbra! Kul att du nappa på idén med att de bygger taket!

Vi kan låta det vara en egen tråd ett tag , sen kanske nån snäll moderator sammanfogar trådarna så hela härligheten finns samlad på ett ställe?

Är det "Royal Inspection" Kungen kommer för att inspektera byggande av dödstjärnan *f'låt nya delen på sitt sommarslott?
?

Silence101

Mycket snyggt. Kanon. Fantastiskt.

jag blir så avundsjuk på er som kan komma på såna här skapelser.
Jag har ingen fantasi i Lego-byggandet :(
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Ejdeholm

de Gothia

tack tack! ja verkligen kul att inte snubbla på målsnöret..

tanken när jag byggde var mer att drottningen (kung finns inte hos mig! :)) har samlat alla adelsmän. därav kommer örnriddare, drakriddare, svarta riddare (till havs), crown knights och mindre vassaler till slottet. de ska diskutera hotet från vargfolket och bulls knights.

sweMezza

Grattis! Känn glädjen över att slutföra ett projekt!

dalle

Kanonbra. Tur att du inte gav upp. Gillar att du byggt i stor skala och även har många fina detaljer.

Stigge72

Stiligt! Kul att det blev klart!

Citat från: de Gothia skrivet 16 December 2010 kl. 20:57
Skulle behöva 1x2 ljusgrå tiles så man kan göra öppningsbara våningsplan.
Det funkar med 1x8 tiles också. ;)

Skafte

Kanon! Massor av detaljer, kul att titta på! Jag saknar en stor bild på alltihop, bara!

Ras 74

Ja en overview hade varit trevligt!

Kul att du bestämde dig för att göra klart din MOC till slut.
Mycket bra detaljer och kul saker att titta på. Också trevligt med en liten backgrundshistoria
som ger en lite mer än bara bilderna i sig.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Yellowbeard

Imponerande!
Man blir så inspererad och sugen på att bygga något eget när man ser dessa bilder så det inte är klokt  ;D
Tyvärr är jag så ny i gemet så att mina bitar inte på långa vägar räcker, jag får satsa på att bygga en lite piratö istället.

AndersI

Citat från: Yellowbeard skrivet 17 December 2010 kl. 10:35
Tyvärr är jag så ny i gemet så att mina bitar inte på långa vägar räcker, jag får satsa på att bygga en lite piratö istället.

Man kan bygga mikro-borg - då räcker bitarna längre:
http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/ModularCastle/Siege/ssa52754.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD