Sänka en halv plate?

Startat av Boathill, 13 Januari 2017 kl. 11:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Boathill

Försöker bygga lite knepigt och skulle behöva hjälp hur jag kan sänka 6541 (behöver inte vara en 6541) en halv plate så att 11477 kommer närmare 2555. Men har rätt ont om plats, skall vara samma lösning åt motsvarande håll.

Region Hufvudstaden

carlmagnuso

Ska du använda hålet i 6541, eller kan du göra en technic-lösning? I så fall skulle du kunna få precis vilket avstånd du vill (alltså genom att fästa en technic-Axle som går neråt och fästs i ett lager under)?

Magnus den store

Jag har gjort så är vid något tillfälle. Är det något som funkar?

Försänkning
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Citat från: Peter S skrivet 13 Januari 2017 kl. 12:43
Lägg en Erling Brick med ryggen ner så blir det en halv plates försänkning.

Nej den är två plates hög.

Larry Lars

Ser inte riktigt hur allt hänger ihop i bitlagret under 1x1 technic brick med hål. Spontant så känns det som att detta lager borde kunna sänkas en halv plate med SNOT.

Den vita med stående clips ovanpå sig. Vad är det för en bit?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Peter S

Citat från: Myko skrivet 13 Januari 2017 kl. 12:44
Citat från: Peter S skrivet 13 Januari 2017 kl. 12:43
Lägg en Erling Brick med ryggen ner så blir det en halv plates försänkning.

Nej den är två plates hög.
Yes, såg det så jag tog bort kommentaren.

byStfn

Något sånt här kanske? Dock med en knopps förskjutning i (vad som ser ut som) djupled. Hoppas det går att använda i alla fall!

(Såg att jag missuppfattade ditt bygge, men det ska ju funka i alla fall om du tar bort en röd plate 1x2)

o0ger

Din variant till vänster, min till höger.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Mitt förslag innehåller två st. 99781 som sätts samman med en 2x2 tile av något slag. Beroende på utrymme kan anordningen göras stadigare med något liknande på baksidan.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Boathill

Stort tack för alla tips, väldigt uppskattat! :)

Det blev Oogers förslag då den var mest platseffektiv, lite ostabil men allt omgärdas av andra bitar så funkade fint ändå. Så här ser det ut nu, skall ev byta ut ostbitarna till curved slopes 1x2 också men hade inga föer hemma. :)
Region Hufvudstaden

o0ger

Citat från: Boathill skrivet 15 Januari 2017 kl. 22:05
...lite ostabil men allt omgärdas av andra bitar så funkade fint ändå.
Du har fångat kärnan i mitt legobyggande i en mening :D

För övrigt ser det väldigt bra ut!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Tackar, första tåg-mocen (baserad på Emerald), kul och utmanande med så begränsad yta. Blev test körning igår också vilket gick bra, lite långsamt men borde vara starkt istället. Så nu kan jag försöka bygga färdigt det sista, om man nu blir klar! :)
Region Hufvudstaden