Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Båtmotorer?

Startat av Nickexs, 28 December 2016 kl. 16:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Nickexs

Hejsan!

Jag har en pärla i min legosamlingen, nämligen modell 4021, en polisbåt från början på 90-talet.
Skrovet har någon form av anläggning som möjliggör att det går att sätta fast en motor på båten, den tillverkas dock inte av lego själva.
Var finns den tro?

Här är modellen http://lego.brickinstructions.com/lego_instructions/set/4021/Police_Patrol_Boat

mortil

De måste väl nästan va en sån motor som fanns på flera "badkarsleksaker" på den tiden.  jag vet ja hade en ubåt på slutet 80 som hade en liknande motor.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Nickexs

Citat från: mortil skrivet 28 December 2016 kl. 16:59
De måste väl nästan va en sån motor som fanns på flera "badkarsleksaker" på den tiden.  jag vet ja hade en ubåt på slutet 80 som hade en liknande motor.

Kan nog stämma. Jag har dock aldrig sett någon sådan. Drevs dom med batteri?

Magnusengstrom

Hur ser skrovet underifrån.

mortil

Skulle gissa på att de är en sån här. 
1.5v AA batteri satt de i dom om ja inte minns fel

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

AndersI

Jag har en orange sådan, utan propeller och roder :( men den snurrar, jag provade just med ett batteri. Det står LEGO på den.

Du kan få den i utbyte mot några andra LEGO-bitar eller figurer - jag planerar inte att använda den till något. PM:a din postadress om du är intresserad.

Edit: Fast tittar man på bygginstruktionen är det tveksamt om den här modellen passar på din båt...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD