Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Bofors Archer

Startat av mortil, 26 December 2016 kl. 17:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

ha viljat bygga denna länge och nu i julledigheten så gick jag lös bland bitarna.  den kommer givetvis förfinas framöver.

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Bizzy78

Snyggt bygge!!!
Kul att se vad delar skulle vara till  :)

mortil

Citat från: Bizzy78 skrivet 27 December 2016 kl. 12:51
Snyggt bygge!!!
Kul att se vad delar skulle vara till  :)

Ja nu funkar de mesta men ska nog byta ut vissa actuators till pneumatics.  Så partar du en arocs så är ja intresseras av alla pneumatic delar
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Tektor

Kul bygge att se, när man har följt Archer-historien upp-och-nedgångar från prototyperna på 90-talet.

mortil

Citat från: Tektor skrivet 27 December 2016 kl. 19:42
Kul bygge att se, när man har följt Archer-historien upp-och-nedgångar från prototyperna på 90-talet.

Samma här. Jag minns den första gången då jag fick som liten klättra runt på en prototyp som sköttes av nån kompis till min far.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim

Snyggt bygge, såg originalet första gången sent 90-tal när de testades på regementet... Har för mig att det var mer prototyper än färdiga produkter...

mortil

Citat från: Joacim skrivet 02 Januari 2017 kl. 12:06
Snyggt bygge, såg originalet första gången sent 90-tal när de testades på regementet... Har för mig att det var mer prototyper än färdiga produkter...

Ah då va de väl igentligen bara en dumpers med en 77B monterad i baken.  (iofs de är de ju typ nu också men lite mer sofistikerad och inbyggd)   

Bjuder på en filmsnutt från testkörningen i Julas.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

martinator

Snyggt bygge!
Bra video på lite detaljer.... Notera att eldröret är indraget i magasinet/automatladdaren vid transport.
https://www.youtube.com/watch?v=DZlxDFRQ0KQ

mortil

Citat från: martinator skrivet 02 Januari 2017 kl. 23:53
Snyggt bygge!
Bra video på lite detaljer.... Notera att eldröret är indraget i magasinet/automatladdaren vid transport.
https://www.youtube.com/watch?v=DZlxDFRQ0KQ

Kolla bilderna ovan så ser du att de är utfällt. När jag gjorde videon så va de så långsamt men nu. Har ja fått upp farten på de
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Wolcker

Har sett dina poster på facebook och blir bara mer och mer impad =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

mortil

Vill tacka dom som var med i Linköping på senaste middagsträffen där och gav mig mängder med ideer över hur jag skulle få till en mjuk och jämn tilt på tornet.

och för dom som bor runt om och aldrig varit dit så kolla linköpings träfftråden .  fruktansvärt trevliga människor som brainstormar lös med sjukt bra lösningar på saker :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Ny front (kommer säkert uppdatera sig flera gånger)

gjorde även automatkarbinen på taket
Simpel men såg helt OK ut :)

[/img]

Ska börja planera för Sbrick styrning snart men först ska jag placera om XL motorerna för drift :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Tji fick jag som trodde det skulle gå smidigt att koppla in mina Sbrick.  man vill ju göra det fancy också.  och när 1 ir sändare sitter i tornet och dom andra sitter 60 cm därifrån .  ja då får man helt enkelt skrota iden om att ha nån mottagare i tornet då det skulle bli grötigt med kablar dit upp . 

får dra allt dit fram ist.   

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim