MOD-MOC, Medieval Market Village som hembygdsgård i CC-stil

Startat av AndersI, 18 December 2016 kl. 19:58

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Jag gillar verkligen set - Medieval Market Village - och vill gärna ha med den bland mina hus. I princip fick jag dubblera båda husen (och ta bort kvarnhjulet) och sålla en del bland tillbehören, eftersom jag bara satte upp det på två Moduverse-plattor. Kanske blir två till med lite ängsmark bakom dem, så småningom...

Som vanligt räckte inte mina bitar till riktigt, men jag tror jag måste kompletteringsköpa det som fattas.

(mobilbilder med dålig avskärmning av omgivningen)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

papillion

Jag är också ett stort fan av MMV, och har faktiskt bara väntat på att se något som detta. En utökad version där man har behållt likheten till originalet (vilket enligt mig är dom snyggaste husen Lego tillverkat).

Jag hade velat se snö på taket och marken, nu när det är jul-tider, men man kan inte få allt ;)

Oavsett ett grymt fint bygge!

/papillion

o0ger

Det var en kul idé att lägga detta bygge på moduverseplattor! Det är ett jättesnyggt set och du har lyckats bra med din MOD.

Jag hade kanske dock velat se dessa hus men befolkade av moderna minifiguer, som gamla hus i en modern stadsmiljö liksom.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Citat från: o0ger skrivet 18 December 2016 kl. 22:52
Jag hade kanske dock velat se dessa hus men befolkade av moderna minifiguer, som gamla hus i en modern stadsmiljö liksom.

Svårt att få smedjan att passa in i modern bebyggelse, men som hembygdsgård tycker jag att det funkar. Skulle dock behöva byggas på [minst] tre MV brett och två djupt för att få med vattenrännan.

Jag har en plan...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD