71017 LEGO Minifigures - LEGO Batman Movie Series review på Eurobricks

Startat av CopMike, 13 December 2016 kl. 15:42

Föregående ämne - Nästa ämne

malmen

Citat från: shiftaltcmd skrivet 11 Januari 2017 kl. 18:21
Fick min låda idag.
Det var inte låda som tidigare från Webhallen utan fem remsor som butikerna brukar ha för att hänga upp minifigurerna.
De låg i alla fall i en förseglad brun låda från Lego så jag hoppas att det är tre hela serier, då lådan ska delas med Tie Fighter och sandpeople.
Det var samma för mig och det var 3 av varje, så det ska nog vara lugnt. Verkar som att de jag sett på FB också fått de här hängarna men det var 3st kompletta serier.

För de som stöter på sådana där hängare i butikerna, prova att ta var tredje figur och se ifall ni får olika. Det var i alla fall så de satt på mina  :P

Peter S

Citat från: malmen skrivet 12 Januari 2017 kl. 08:17
Fick min låda idag.
Det var inte låda som tidigare från Webhallen utan fem remsor som butikerna brukar ha för att hänga upp minifigurerna.
De låg i alla fall i en förseglad brun låda från Lego så jag hoppas att det är tre hela serier, då lådan ska delas med Tie Fighter och sandpeople.
Det var samma för mig och det var 3 av varje, så det ska nog vara lugnt. Verkar som att de jag sett på FB också fått de här hängarna men det var 3st kompletta serier.

För de som stöter på sådana där hängare i butikerna, prova att ta var tredje figur och se ifall ni får olika. Det var i alla fall så de satt på mina  :P
Jag har inte fått dem ännu. Det står releasedatum 16/1...

Kwagge

Citat från: Peter S skrivet 12 Januari 2017 kl. 11:23
Fick min låda idag.

samma här...

shiftaltcmd

Det stämde. På varje remsa var det fyra olika "gubbar" och varje gubbe satt tre i rad.
Bra att veta om det ska klämmas i butik.

Undrar om varje remsa är lika. Att badanka Batman alltid sitter på samma remsa som ...
Jag och sandpeople kollade aldrig, vi var nöjda att få våra gubbar.

Ashman

Jag samlar inte minifigurer utan köper mest då och då, men de här vill jag ha hela serien av. Om jag köper en låda, är det lätt att sälja av övriga? Jag måste ju öppna en del för att vara säker på att jag får de jag vill ha. Och öppna för att veta vad jag säljer sen. Eller hur brukar man göra?

Vibora

Citat från: shiftaltcmd skrivet 13 Januari 2017 kl. 08:10
Undrar om varje remsa är lika. Att badanka Batman alltid sitter på samma remsa som ...
Kan man få en redovisning över hur de satt på remsorna?

malmen

Citat från: shiftaltcmd skrivet 13 Januari 2017 kl. 08:10
Det stämde. På varje remsa var det fyra olika "gubbar" och varje gubbe satt tre i rad.
Bra att veta om det ska klämmas i butik.

Det kan nog vara samma figur på samma ställe hela tiden, men man vet ju inte hur de hänger remsorna i butik. Kan ju vara remsa 1 som hänger på plats 3 osv.

Citat från: Ashman skrivet 13 Januari 2017 kl. 09:14
Jag samlar inte minifigurer utan köper mest då och då, men de här vill jag ha hela serien av. Om jag köper en låda, är det lätt att sälja av övriga? Jag måste ju öppna en del för att vara säker på att jag får de jag vill ha. Och öppna för att veta vad jag säljer sen. Eller hur brukar man göra?
Just nu dyker det upp rätt många som har köpt ett 60-pack (webhallen skickar inte lådor utan butikshängare) och då är det ganska mycket till salu med. Jag har själv 2 kompletta serier över.

Citat från: Vibora skrivet 13 Januari 2017 kl. 11:14
Kan man få en redovisning över hur de satt på remsorna?
Jag var tyvärr lika ivrig som shiftaltcmd så jag tog ingen notis om det. Kanske finns det någon som inte fått sina än från webhallen som kan föra ett litet register :)

Kwagge

Citat från: Kwagge skrivet 12 Januari 2017 kl. 13:40
Citat från: Peter S skrivet 12 Januari 2017 kl. 11:23
Fick min låda idag.

samma här...

Nu fick jag mail att jag kunde hämta bokad "låda"...

Odidoma

Jag hämtade min låda idag och den var som det brukar vara, en "retaillåda" med tryck, har iof inte öppnat den än.

Kwagge

Citat från: Odidoma skrivet 16 Januari 2017 kl. 18:06
Jag hämtade min låda idag och den var som det brukar vara, en "retaillåda" med tryck, har iof inte öppnat den än.

Min var en "häng" låda men jag fick 5% rabatt tack vare det..

Peter S

Min var en hänglåda och de fördelade sig såhär:

malmen

Citat från: Odidoma skrivet 16 Januari 2017 kl. 18:06
Jag fick också en retaillåda där det står "Do not put on shelf before xxxx" på, men i den var det hängare som.

Odidoma

Nu har jag och Sockerbit öppnat vår låda och allt var som det alltid har varit. Inga hängare osv.

malmen

Citat från: Odidoma skrivet 16 Januari 2017 kl. 22:18
Nu har jag och Sockerbit öppnat vår låda och allt var som det alltid har varit. Inga hängare osv.
Var beställde ni ifrån? :o

Odidoma

Citat från: malmen skrivet 16 Januari 2017 kl. 22:26
Citat från: Odidoma skrivet 16 Januari 2017 kl. 22:18
Var beställde ni ifrån? :o
Webhallen sveavägen