WIP: Monsters of Block i studion

Startat av Tektor, 15 November 2016 kl. 08:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Tack!
Jo, jag har haft idéer om ett synthband också. Men hårdrocken har ju en större visuell skattkista av klyschor att gräva ur :)
Så synthen får finnas med i bakgrunden... få se om jag kanske smyger in ett cykelhjul och lite korrugerad plåt i studion också.

Sockerbit

fin fortsättning med det snygga mixerbordet. Kul att få se lite bakom bilder också!

Skafte

Tar du med mixerbordet till träffen i morgon, så man får prova att ratta lite diskant?  :)

Perhed

Kommer att tänka på en fakeumentary, från samma brittiska komikergäng som gjorde Young Ones (hemma värst), jag såg och uppskattade i min ungdom.

Bad News! Men dunderhitten warriors of Gengis Khan hehe.
Hittade den på youtube. https://youtu.be/gaDifPYX8-w
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Tektor

Citat från: Perhed skrivet 26 Januari 2017 kl. 12:55
Kommer att tänka på en fakeumentary, från samma brittiska komikergäng som gjorde Young Ones (hemma värst), jag såg och uppskattade i min ungdom.

Ja, både Bad News och Spinal Tap är ju omistlig inspiration :)

Tektor

Projektet gick precis in i kill-your-darlings-fasen.
Jag insåg att om jag bygger modulhusexteriör med trottoarer och allt så kommer inte interiören få plats. Och det är ju på insidan allt det roliga händer. Och att bygga en tråkig och diskret utsida (a la Cheironstudion) lät roligare på pappret...

Så jag river hela skiten. Men jag blev ändå lite nöjd med portkodsterminalen.

Odidoma

Förutom portkoden så gillade jag busstolpen med tillhörande soptunna, sen ser ju trumsetet väldigt vasst ut också.

Tektor

Tack!
Jo, papperskorgen blev rätt bra också, med svart plastpåse och allt. Den kommer kanske till användning nån annan gång..
Trumsettet kommer såklart att bli kvar på insidan. Det hänger med från rockscenen, mer eller mindre oförändrat.

andreaseldh

Citat från: Tektor skrivet 29 April 2017 kl. 13:55
Projektet gick precis in i kill-your-darlings-fasen.

Kanske lika bra det, min 11-cylindriga V10 har inte heller kommit någonstans på över ett år.

Tektor

En sista work in progress-uppdatering innan bygget är klart.
Ytterväggarna är rivna, rummen får fylla hela plattan. Jag har till och med begått Bricklink-premiär för att få tag i spolarna till rullbandspelaren.
Nu är det bara att bygga klart och peta med detaljer! Nästa gång blir det finbilder på färdigt bygge.

Odidoma

Bra känsla som alltid. Är 1x4 tile med tangenbordstryck orginal? Jag ser fram emot finbilderna.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 07 September 2017 kl. 16:54
Bra känsla som alltid. Är 1x4 tile med tangenbordstryck orginal? Jag ser fram emot finbilderna.

Kan vara denna: 2431px15
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Citat från: Odidoma skrivet 07 September 2017 kl. 16:54

Tack!
Ja, tangentbordet är en av de bricklinkade bitarna. De vanliga 1x2 är så fjösiga.

Nybohov Creation Ltd.

Saknar inte trummisen en onödigt stor gonggong?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 07 September 2017 kl. 19:41
Saknar inte trummisen en onödigt stor gonggong?

Hmmm... nu när du säger det så.