Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Genom en beställning på S@H (mest rea-varor), fick jag idag 2 random figs ur serie 3. Det blev en fiskare (bekräftat) och en pilot (ej bekräftat), inte helt illa.

Inväntar till imorgon eller så för att öppna lådan...

Peewit

Citat från: stigge72 skrivet 11 Januari 2011 kl. 18:11
Med eller utan "prickar"?

jo, de har nog prickar men jag tycker de är supersvåra att se. En del påsar hittar jag inget på hur jag än vänder och vrider på dem mot ljuset...

Anders Nolberger

På någon påse hittade jag prickar som inte fanns! Det finns bubblor i plasten som lätt kan förväxlas med prickar.

Skrytsson

Citat från: AndersNolberger skrivet 12 Januari 2011 kl. 06:26
På någon påse hittade jag prickar som inte fanns! Det finns bubblor i plasten som lätt kan förväxlas med prickar.

Gorillan och Samuraien upplever jag inte alls stämma med de angivna punkterna. Övriga tycker jag funkar hyfsat. Snowboard-tjejen och alven upplever jag lättast.

Filbunken

Citat från: Skrytsson skrivet 11 Januari 2011 kl. 21:51
Citat från: Filbunken skrivet 11 Januari 2011 kl. 21:38
Jag plockade upp 6 alver idag, men jag tyckte att det var väldigt svårt att se på vissa paket. Sprang på dom av en slump på ICA Maxi Solna... 2 för 39 kr, 24.90 st

Fick de in dem idag?
Vet inte när dom kom in, men dom hade byggt upp alla ninjago set på två sektioner och sen en stört med minifigurer bredvid. Jag var där sent igår kväll.

shiftaltcmd

Jag har en idé för ett cheat-sheet, fusklapp.

Funderar på lägga ut punkterna på ett OH-ark. Misstänker att avståndet mellan punkterna är viktiga. Då gör det förmodligen ingenting om en punkt saknas.

Är det någon som har tomma påsar som jag skulle kunna få? Gärna märkta med vilken figur som fanns inuti.

Jag fixar fusklappen och lägger ut den här på Swebrick. Eller skriver ut på OH och skickar till den som vill ha.

Tickledeath

Citat från: Skrytsson skrivet 11 Januari 2011 kl. 19:18
Citat från: shiftaltcmd skrivet 11 Januari 2011 kl. 19:03
Köpte två på måfå på Lekplaneten,

Vilket Lekplaneten? Dvs vilken butik i vilken stad?
Verkar ju som att figurerna har regnat in i massor med svenska butiker, men inte en enda Sthlm-butik... Vad är detta?  >:(

Första inlägget här, vet inte om jag är helt ute och cyklar..
Men hur som helst så har vi idag plockat upp ett par kartonger från Serie 3 på Lekia i Farsta.
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

mechamike

Välkommen!   Ett par kartonger?  :o och vilka är vi? *nyfiken
?

Stigge72

Jag plockade upp 6 alver idag, men jag tyckte att det var väldigt svårt att se på vissa paket. Sprang på dom av en slump på ICA Maxi Solna... 2 för 39 kr, 24.90 st

ICA Maxi... Är det den som är inne i Centrum? Om inte, var ligger det?

Tickledeath

Citat från: mechamike skrivet 12 Januari 2011 kl. 14:16
Välkommen!   Ett par kartonger?  :o och vilka är vi? *nyfiken

Tack ska du ha! Vi = Lekia, och jag hittade faktiskt den här sidan tack vare en kollega.
Ja, precis. Vi plockade just upp två kartonger med Serie 3, och så vitt jag vet så är det bara jag som hittills har plockat på mig fem utav dem.
Kommer antagligen ett nytt gäng i samband med nästa leverans. :)
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Filbunken

Citat från: stigge72 skrivet 12 Januari 2011 kl. 14:19

Det är den som trots namnet mer ligger i Sundbyberg. Solna Buisness Park, i närheten av Webhallen och kafferosteriet.

Stigge72

Citat från: Filbunken skrivet 12 Januari 2011 kl. 14:33
Citat från: stigge72 skrivet 12 Januari 2011 kl. 14:19

Det är den som trots namnet mer ligger i Sundbyberg. Solna Buisness Park, i närheten av Webhallen och kafferosteriet.
Äsch då.. det är på tok för krångligt att ta sig till... :( Få kolla något annat lämpligt ställe istället...

Myko

Buss 506 från Solna till Hallonbergen stannar där. ;)

Skrytsson

Citat från: Tickledeath skrivet 12 Januari 2011 kl. 14:11
Citat från: Skrytsson skrivet 11 Januari 2011 kl. 19:18
Citat från: shiftaltcmd skrivet 11 Januari 2011 kl. 19:03
Köpte två på måfå på Lekplaneten,

Vilket Lekplaneten? Dvs vilken butik i vilken stad?
Verkar ju som att figurerna har regnat in i massor med svenska butiker, men inte en enda Sthlm-butik... Vad är detta?  >:(

Första inlägget här, vet inte om jag är helt ute och cyklar..
Men hur som helst så har vi idag plockat upp ett par kartonger från Serie 3 på Lekia i Farsta.

Jag förstår inte riktigt; du jobbar på Lekia Farsta, eller? Kommer ni få in lika många av serie 3 som ni hade av serie 2? Jag plundrade er då förresten på alla Spartaner  ;)

Skrytsson

Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 Januari 2011 kl. 13:15
Jag har en idé för ett cheat-sheet, fusklapp.

Funderar på lägga ut punkterna på ett OH-ark. Misstänker att avståndet mellan punkterna är viktiga. Då gör det förmodligen ingenting om en punkt saknas.

Är det någon som har tomma påsar som jag skulle kunna få? Gärna märkta med vilken figur som fanns inuti.

Jag fixar fusklappen och lägger ut den här på Swebrick. Eller skriver ut på OH och skickar till den som vill ha.

Du är medveten om att detta cheat-set finns? Det fungerar rätt så bra. De gråa prickarna finns i princip alltid med. De vita är bara vara med ibland. Dock har jag upplevt att gorillan och samuraien inte alltid stämmer överens med "lappen" - samuraiens två högra prickar finns inte alltid och gorillan har en prick mer på höger sida än vad som visas där.

Jag har förresten tomma påsar märkta med vilken figur som funnits i.