Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

En annan intressant sak var att det luktade rätt starkt ur påsarna. Det var ungefär som när man tar av plasten från en katalog, tidnining eller liknande. För jag antar att det var trycksvärta som luktade men det brukar aldrig lukta sådär starkt. Det var rent så jag tänkte "Whoa!?".
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Det var lukten av ångest från de stackars kinesiska sweatshop'en barnen
när de insåg att de kommer göra en hel värld besvikna nu när identifikationen på påsarna är borta.
?

Nextuz

Citat från: Mirandir skrivet 08 December 2010 kl. 17:06
En annan intressant sak var att det luktade rätt starkt ur påsarna. Det var ungefär som när man tar av plasten från en katalog, tidnining eller liknande. För jag antar att det var trycksvärta som luktade men det brukar aldrig lukta sådär starkt. Det var rent så jag tänkte "Whoa!?".

Mjältbrand? :P

Fredrik

Citat från: Mirandir skrivet 08 December 2010 kl. 17:06
Man kanske kan lukta sig till villken fig det är? :)

SuperMario

Citat från: Fredrik skrivet 08 December 2010 kl. 17:11Man kanske kan lukta sig till villken fig det är? :)
Kanske det, men då gäller det att ha en vass nål med sig och sticka ett pyttelitet hål i påsarna...  ::) :D

robban

Haha nu har jag kollat riktigt noga och funnit två prickar på apkillens packet, fick två sådana packet och dom ser identiska ut. Men jag har oxå fått några packet utan prickar och några som karnse skulle kunna vara prickar eller luftbubblor, några packet var även i en ljusare grön färg såg detta under en starkare lampa..

Så det finns karnse hopp, fast jag köper nog hela lådor ändå.. ;D

Edit: Tror mig tusan ha funnit prickarna på snowboard bruden oxå. som på denna bild http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/5188669548/
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 08 December 2010 kl. 17:05

Citat från: Mirandir skrivet 08 December 2010 kl. 16:15
Finn ett fel....   :o

Okej, alla på eurobricks verkar ha fått prickar på deras påsar, men det kanske bara är usa  :'(
Annars får det väl bli en låda : :)

Mirandir: Är påsen en europavariant eller kommer den från USA? Prick-kod-regeln gäller väl för alla USA-påsar så långt?

Mirandir

Påsarna är Europeiska.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Citat från: Mirandir skrivet 08 December 2010 kl. 19:57
Påsarna är Europeiska.

Kan det vara så elakt att de bara har identifierbara prickar på den amerikanska upplagan?  ??? :o

Fredrik

Kanske är detta ett större problem än vi tror? Det fanns ju barcodes för att variationen av figsen skulle bli lika. Nu när påsarna är 100% annonyma kanske de är slumpen som avgör hur många av alla figs som finns med i en låda? Om alla änns finns med?

Stigge72

Citat från: Fredrik skrivet 08 December 2010 kl. 20:38
Kanske är detta ett större problem än vi tror? Det fanns ju barcodes för att variationen av figsen skulle bli lika. Nu när påsarna är 100% annonyma kanske de är slumpen som avgör hur många av alla figs som finns med i en låda? Om alla änns finns med?

Den Lego-rep jag pratade med om de här påsarna för en tid sedan var övertygad om att det skulle finnas något sätt att identifiera innehållet, för att säkerställa att alla lådor skulle få lika innehåll.

SuperMario

Jag tror inte det behövs identifierbara påsar egentligen...

Det räcker med att man utformar produktionslinjen på ett smart sätt. ;)

Stigge72

Citat från: SuperMario skrivet 09 December 2010 kl. 09:58
Jag tror inte det behövs identifierbara påsar egentligen...

Det räcker med att man utformar produktionslinjen på ett smart sätt. ;)

schhhh. :)

Tobbe Arnesson

Mirandir och robban, vad är det för påsar ni fått? Förhandsexemplar för reklam? De kan ju vara tagna från produktionslinjen innan "hålslagaren" fått göra sitt jobb?
Blogg: Robotkampen

Ferdik

Bara att ta hem röntgen-appen då!  ;)