Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - Micropolis - deadline 2016-12-27

Startat av Anders67, 22 oktober 2016 kl. 12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

#30
Jag tycker inte det bör vara några kreativa begränsningar, förutom att den bör följa twinlug standarden/reglerna i övrigt. Go createzy!

Jag tar även bort detta krav i reglerna då det bara krånglar till det.
En av bilderna ska tydlig visa bygget utan ram.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Anders67 skrivet 12 november 2016 kl. 19:04
Jag tycker inte det bör vara några kreativa begränsningar, förutom att den bör följa twinlug standarden/reglerna i övrigt. Go createzy!

Jag tar även bort detta krav i reglerna då det bara krånglar till det.
En av bilderna ska tydlig visa bygget utan ram.
Som tävlingsanordnare bestämmer du, men jag tycker att det i konceptet Micropolis är underförstått att byggena ska kunna finnas i en stad, i en tid då asfalt och kvartersstaden var uppfunnet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Första försöket i detta tema. Kunde inte komma på någon ståtlig byggnad så jag börjar med raka motsatsen, ett fallfärdigt ruckel. Eller som mäklarna säger "perfekt hus för den händige, visst renoveringsbehov, etc".



ByggareDan

Tjusigt litet Micropolis hus, som var ett riktigt ståtligt hus när det var nytt.
Rejäla dörrar in lite drygt 4 meter bred och nästan 2 våningar hög! Även stenmuren runt vittnar om att detta hus var något speciellt i sina glansdagar.
Kanske göra ett liknande bygge hur det såg/ser ut när det var nytt/eller nyrenoverat.

/ByggareDan

Perhed

Okej jag får väl anse mig vara färdig med mitt bidrag till tävlingen. Jag har byggt en skyskrapa. Det är tänkt att den ska vara en äldre skyskrapa i en storstadsmetropol. Dess bästa glans dagar är nu förbi. En gång i tiden så var denna byggnad ansedd som stor och ståtlig. Nu för tiden så drunknar dess stjärnglans i metropolens alla moderna superhöga och flashiga skyskrapor.

Jag fick lov att slakta Big Ben (eller aldrig bygga det) som jag fick med mig ifrån Give. Så i stort sett alla bitar i själva skyskrapan är från det setet. Den är också ihålig så jag håller på att experimentera med belysning

Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Magnus den store

Ser ut att vara en rejäl pjäs. Ställer du ut den där i Pluppsala kommer den nog inte alls drunkna. Hur hög är den?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Snygg byggnad som är rejält stor och lär sticka ut i Pluppsala.
Ska bli kul och se ett rejält stort Pluppsala i Uppsala på UKK.

/ByggareDan

Perhed

Tackar!
Skyskrapan är 41cm från basen upp till yttersta spetsen på skidstaven i guld. Ja det känns riktigt kul att bidra till Pluppsala i utställningar framöver.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

janho

Här kommer ett bidrag till. Min första micropolis byggnad, en liten kyrka...

church1

church2

Jag tror inte att jag får vinna när jag ser vad är redan postat man jag tar gärna emot kritik till förbätring.

Wolcker

Citat från: janho skrivet 24 november 2016 kl. 19:37

Jag tror inte att jag får vinna när jag ser vad är redan postat man jag tar gärna emot kritik till förbätring.

Tycker den är grymt snygg!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Zilmrud

Citat från: Perhed skrivet 22 november 2016 kl. 21:30
Okej jag får väl anse mig vara färdig med mitt bidrag till tävlingen. Jag har byggt en skyskrapa. Det är tänkt att den ska vara en äldre skyskrapa i en storstadsmetropol. Dess bästa glans dagar är nu förbi. En gång i tiden så var denna byggnad ansedd som stor och ståtlig. Nu för tiden så drunknar dess stjärnglans i metropolens alla moderna superhöga och flashiga skyskrapor.

Jag fick lov att slakta Big Ben (eller aldrig bygga det) som jag fick med mig ifrån Give. Så i stort sett alla bitar i själva skyskrapan är från det setet. Den är också ihålig så jag håller på att experimentera med belysning

That is freakin awsome! Snyggt jobbat!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Magnus den store

#41
Citat från: janho skrivet 24 november 2016 kl. 19:37
Här kommer ett bidrag till. Min första micropolis byggnad, en liten kyrka...
[...]
Jag tror inte att jag får vinna när jag ser vad är redan postat man jag tar gärna emot kritik till förbätring.
Ser bra ut. Gillar detaljerna som porten, fönstergluggarna och gammelgråa trappstegen. Möjligen känns det gula taket lite fel i färgen men jag antar att det kan vara ett målat trätak. Några av dina detaljer sticker ut lite på ena sidan och det är inte alltid det funkar när det byggs ihop med andra moduler.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Jag tycker att det är bra att du vågar bygga lågt. 16 x 16 pluppar är inte mycket att jobba på, men du har lyckats bra. Kanske skulle den vara lite större, bredden är samma som två billängder.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Perhed

Många riktigt charmiga och kreativa detaljer som att kyrkan ligger på en upphöjning med en snygg trappa, korset, kyrkfönstren, kyrkporten och själva formen på kyrkan. I like it.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

janho

Tack för era snälla kommentarer. Jag håller med angående takets färg och bredden. Bra att få veta det...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.