Dynamiska mixel joints-figurer

Startat av Ashman, 03 September 2016 kl. 13:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Jag har blivit helt såld på att bygga dynamiska figurer med mixel-gångjärnen. Svårt, men jättekul :) Mixel jointsen är starka och rörliga men svåra att täcka med bitar.

Här är några jag byggt hittills

Discobolus av Myron, 460 år för Kristus. Byggde med extra rörlig torso för att kunna vrida den.

Kung Fu-kille. Baserad på förra men med andra ben mm.

Kill Bill med en touch av anime. Den här blev
Sådär. Har inte mycket gula bitar av den här typen utan fick ta vad som fanns i Emmets byggmech.

eon

Spännande. Visa gärna fler så småningom.

Sockerbit

Kul idé och den första var riktigt snygg! Vore skoj om Lego började göra dem i fler färger.

jalex

Diskuskastaren var snygg! Gillar också Mixel-gångjärnen, men håller med Sockerbit att det är synd de bara finns i grått. Tan skulle jag gärna vilja att det fanns i.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Ashman

Ja att de inte finns i fler färger är en stor begränsning. Man får väl välja att jobba med figurer i färger som matchar. Hade också gärna haft likadana fast 1 och 2 knoppar längre. Sen gäller det att ha en bra palett av bitar att smycka ut sin figur. Jag har beställt lite slopes o annat i roliga färger så hoppas kunna bygga lite superhjältar framöver  :D

Ashman

Citat från: eon skrivet 03 September 2016 kl. 17:33
Spännande. Visa gärna fler så småningom.
Kag har planer på några superhjältar. Blir se bra postar jag  :)

Stigge72

Snygga figurer!

Jag sällar mig till skaran som vill ha de här bitarna (och en del andra) i flera färger.

Ashman

Citat från: Stigge72 skrivet 05 September 2016 kl. 11:54
Snygga figurer!

Jag sällar mig till skaran som vill ha de här bitarna (och en del andra) i flera färger.
Tack! Ja, tänk va mycket roligt man kunde bygga då!