Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars Bobbleheads

Startat av jalex, 08 Augusti 2016 kl. 10:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Fiffigt!

Har stött projektet.

Enda farhågan är väl att Lego kommer att tycka att nacken är för vek.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Zilmrud

WOW säger jag bara. Jag supportar direkt. Säg till när det är dags!

Läckert bygge. Jag gillar bobble heads, star wars och Lego. Kan det bli bättre!?

//Z
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

jalex

Tack ska ni ha!

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 08 Augusti 2016 kl. 17:02
Enda farhågan är väl att Lego kommer att tycka att nacken är för vek.

Figuerna är faktiskt väldigt robusta. Antennen sitter fast ordentligt i huvudet med den där öppna lilla runda pluppen som kom för nåt år sedan. Därför går det också att rotera huvudet i olika riktningar.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

drdoddo

Hahaha! Kan inte sluta garva när jag tittar på videon :)
Har också supportat såklart. Har du lagt ut den i FB-grupperna (finns ju en del)? Borde kunna generera lite röster om du lägger upp videon och länkar till projektet. Lycka till!

Anders67

Lysande, så roligt och snyggt gjorda star wars bobblefigs
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Zilmrud

Jag har delat det lite på Facebook. Får se om det kanske genererar nått =)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Gideon

Riktigt läckert projekt och lämplig skala för ett Ideas-set :)
Supportat!

Citat från: jalex skrivet 08 Augusti 2016 kl. 17:27
Figuerna är faktiskt väldigt robusta. Antennen sitter fast ordentligt i huvudet med den där öppna lilla runda pluppen som kom för nåt år sedan. Därför går det också att rotera huvudet i olika riktningar.
Det kanske inte är ett problem men om man tycker att 1x1 med hål sitter för dåligt så kanske det går att göra det stadigare om man skulle ha t ex en 2x2 round plate med hål eller en vanlig plate med hål som håller fast 1x1:an och som antennen träs igenom?

[språkpolisvarning]
Citat från: jalex @ LEGO IdeasAfter some trial and error I found a simple technic using [...]
Jag tror att det kanske bör stå "technique", annars tror man nog att det har med LEGO Technic att göra? (Även om "technic" iofs tydligen har förekommit som en mindre vanlig synonym till "technique" tidigare men blivit ovanligare de senaste 40 åren.)
[/språkpolisvarning]
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jemakrol

Helt f-n underbart! Älskar't och har självklart supportat det!
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

eon

Vilken lysande innovation i Lego!

eon

Jag tycker att huvudet sitter fint, men att antennen lätt lossnar från basplattan.
Vad sägs om denna förstärkning. Bara att klä in som en tre plattor tjock bas för figuren att stå på. Figuren förlorar två plattors höjd dock..

jalex

Citat från: drdoddo skrivet 08 Augusti 2016 kl. 19:12
Hahaha! Kan inte sluta garva när jag tittar på videon :)
Har också supportat såklart. Har du lagt ut den i FB-grupperna (finns ju en del)? Borde kunna generera lite röster om du lägger upp videon och länkar till projektet. Lycka till!

Tack! Ja det finns ju en uppsjö med fb-sidor som kan kopplas till Star Wars. Jag ska fråga runt lite och kolla runt om det går att posta. Det som verkar ge resultat verkar dock vara de riktigt stora sidorna. Det är väl mest att hoppas på tur.

Citat från: Zilmrud skrivet 08 Augusti 2016 kl. 19:58
Jag har delat det lite på Facebook. Får se om det kanske genererar nått =)

Gott! Tack! :)

Citat från: Gideon skrivet 08 Augusti 2016 kl. 20:10
Riktigt läckert projekt och lämplig skala för ett Ideas-set :)
Supportat!

Citat från: jalex skrivet 08 Augusti 2016 kl. 17:27
Det kanske inte är ett problem men om man tycker att 1x1 med hål sitter för dåligt så kanske det går att göra det stadigare om man skulle ha t ex en 2x2 round plate med hål eller en vanlig plate med hål som håller fast 1x1:an och som antennen träs igenom?

[språkpolisvarning]
Citat från: jalex @ LEGO IdeasAfter some trial and error I found a simple technic using [...]
Jag tror att det kanske bör stå "technique", annars tror man nog att det har med LEGO Technic att göra? (Även om "technic" iofs tydligen har förekommit som en mindre vanlig synonym till "technique" tidigare men blivit ovanligare de senaste 40 åren.)
[/språkpolisvarning]

Ja det är möjligt. Men som sagt så sitter den tillräckligt bra i bara 1x1:an. Att den går att dra loss är bra för då kan man också byta huvud med andra figurer.

Asch då, jag glömmer alltid bort att det heter technique och inte technic :P

Citat från: eon skrivet 08 Augusti 2016 kl. 21:49
Jag tycker att huvudet sitter fint, men att antennen lätt lossnar från basplattan.
Vad sägs om denna förstärkning. Bara att klä in som en tre plattor tjock bas för figuren att stå på. Figuren förlorar två plattors höjd dock..

Jo om det behövs förstärkning kan det vara bra. Men för mig har det hållt bra och antennen har aldrig lossnat från grundplaten. Kul att ni kommit med lite alternativa lösningar dock :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

jalex

Citat från: o0ger skrivet 09 Augusti 2016 kl. 11:00
Bloggad på Bricknerd: http://bricknerd.com/home/just-bobbling-around-8-2016

Kanske hjälper lite? :)

Ja det var kul! Några till supporters har det nog gett.

Men det är lite synd att en ska behöva vara så beroende av större bloggar och sidor för att kunna ens komma i närheten av 10k... Ibland undrar jag om de ens har läst meddelandet jag skickat på facebook. De får väl in så många förfrågningar av folk hela tiden.

Gideon

Citat från: jalex skrivet 08 Augusti 2016 kl. 23:35
Citat från: Gideon skrivet 08 Augusti 2016 kl. 20:10
Ja det är möjligt. Men som sagt så sitter den tillräckligt bra i bara 1x1:an. Att den går att dra loss är bra för då kan man också byta huvud med andra figurer.
Jag tänkte mest på om 1x1 round plate med hål inte satt tillräckligt bra, det var en teknik likt den eon föreslog som jag tänke kunde hjälpa i så fall.

Citat från: o0ger skrivet 09 Augusti 2016 kl. 11:00
Bloggad på Bricknerd: http://bricknerd.com/home/just-bobbling-around-8-2016

Kanske hjälper lite? :)
De verkar tyvärr inte ha gjort folk uppmärksamma på att det är ett Ideas-projekt?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram