Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Compact Crawler & BMP-3

Startat av mortil, 12 Juli 2016 kl. 20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

byggde denna för att underhålla kompisars barn (och mig själv).

riktigt bra på att klättra

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Vacker! Finns det plats för någon utväxling eller går den på fullt motorvarv?

mortil

Citat från: andreaseldh skrivet 12 Juli 2016 kl. 21:57
Vacker! Finns det plats för någon utväxling eller går den på fullt motorvarv?

nepp ingen plats för utväxling.  denna går med 2st XL motorer som ligger dikt an mot batterilådan.  (lite mäck att byta batterier)  Min plan var att bygga en så kompakt maskin jag kunde av delarna jag hade lösa .   att få allt stabilt och inte vobbligt när de blir så kompakt var en utmaning i sig.

klättrar över det mesta faktist.  tar sig igenom en obäddad dubbelsäng utan större problem, gräsmattor går men den kan fastna i långa grässtrån .
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Sockerbit

En liten film vore skoj att se!

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Magnus den store

Ser riktigt roligt ut, men du ska nog varna känsliga tittare när du kör den där bland smuts, vassa stenar och inte minst i solljuset med sin farliga uv-strålning.  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mortil

Citat från: Magnus den store skrivet 14 Juli 2016 kl. 23:42
Ser riktigt roligt ut, men du ska nog varna känsliga tittare när du kör den där bland smuts, vassa stenar och inte minst i solljuset med sin farliga uv-strålning.  ;)

Aj jäklar. de glömde jag :(  ;) 

ha försökt hålla denna lite "helt äkta lego" men vill så gärna klämma i en Sbrick igen då de funkar så mycke bättre och jag kan då köra vagnen upp och ner utan att IR mottagaren sticker ut och tar i
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Sockerbit

Kul att få se den lilla filmen, imponerande framfart  :)

sandpeople

mortil

lego 14149 borde väl funka för att få mer fäste när man kör va ? borde väl va ett bättre val än dom gula klackarna ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

fixat dolat.. 

Sbrick,  och en app som en kille gjort själv, samt en Android gamepad.   blev mycket roligare köra

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

En tippbräda till den..

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Tjena morrs.

igår va man ju på en utställning och träffade helt underbara Swebrickare i Ängelholm.  hade med mig denna lilla skapelse dit då jag inte hunnit klart med dess storebror.

i dagsläget ser de ut såhär. 

min compact crawler till vänster och ena påbörjade sidan av min nya skapelse till höger. 

fjädringen består av gummisnoddar.  ni får gärna komma med ideer om hur jag ska vidarutveckla detta. 

och efter blivit lite hånad(ironiskt) igår för min dumma konstruktion av crawlern då jag var tvungen plocka isär hela den för att byta batterier så har den uppdaterats lite
nu tas axlar till motorer ur och sen drar man hela batteri/motor paketet rakt neråt och ramen hänger kvar :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

byggt om, byggt till. 

2xl motorer med en 2stegad växellåda på varje band. kolven i mitten kommer sköta växlandet.

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Stigge72

Häftig liten sak. Ser fram emot att se storebror i aktion.