[MOC] [Mästerbyggare 2016] Diagon Alley London

Startat av Svartkrut, 07 Juli 2016 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Kul att du ansträngt dig så mycket med mugglarbutikerna, de var riktigt snygga!
Gillar också att få se round tile 1x1 i medium dark flesh användas, det var en bra bulkbit för kullersten :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Emma

Snygg telefonkiosk! Jag gillar också halvplate-mellanrummet mellan lbg-tilesen som ger fasaden struktur.
Region Mitten

Svartkrut

Citat från: robinnilsson403 skrivet 07 November 2016 kl. 20:23
Wow! Den telefonkiosken blev bra mycket snyggare än den jag gjorde för någon månad sedan!
Kul att du gillade den. Har du också byggt en?  Skulle vara kul att se. Den är säkert bra den också.
Citat från: Gideon skrivet 07 November 2016 kl. 21:20
Kul att du ansträngt dig så mycket med mugglarbutikerna, de var riktigt snygga!
Gillar också att få se round tile 1x1 i medium dark flesh användas, det var en bra bulkbit för kullersten :)
Tack. Jag försöker självklart få med så mycket inredningsdetaljer som det går och då är såklart skyltfönster tacksamma att jobba med.
Ja det var ju lysande att jag hade massor av såna 1x1 round tiles när jag skulle fixa vägbeläggningen.
Citat från: Emma skrivet 08 November 2016 kl. 10:20
Snygg telefonkiosk! Jag gillar också halvplate-mellanrummet mellan lbg-tilesen som ger fasaden struktur.
Tackar. Ja jag tyckte att även den strikta grå fasaden behövde något extra.

Joacim

Åh riktigt imponerad av ditt bygg! Kebabspett i pizzerian nice! Underbara detaljer och grymt snygg telefonkiosk.

Lordflintstone

Svartkrut

Här kommer en liten uppdatering. Har inte byggt något på en månad, men satte igår upp allt jag byggt i köket och småfixade lite justeringar samt fixade belysning till bottenplanet som i stort sett är klart.

Joacim

Odidoma

Snyggt, väldigt mycket att ta in. Ser fram emot att se nästa etapp.

Svartkrut

Citat från: Joacim skrivet 27 December 2016 kl. 14:18
Så imponerad!
Tack så mycket!  :)

Citat från: Odidoma skrivet 27 December 2016 kl. 14:56
Snyggt, väldigt mycket att ta in. Ser fram emot att se nästa etapp.

Tack. Hoppas på att hinna bygga massor nu under ledigheten. Har haft fullt upp med jobb och julfirande, men från och med imorgon så har jag inget inbokat förrän jag börjar jobba 9/1, så har planerat för en massa byggande.  ;D

drdoddo

Blir ju lite blown away av alla detaljer, riktigt imponerande ;)

Svartkrut

Inser att jag glömt uppdatera här även om jag uppdaterat på facebook. Är inte klar ännu, en hel del kvar, men men det ska nog gå. Har precis betalat bricklinkbeställning nummer fyra på en månad och hoppas på snabb leverans från posten...

Våning två klart utvändigt dock ingen inredning där ännu...

Gringotts färdigställd och 1 av 4 takvåningar byggda och där bara "råkade" jag inreda... och har beställt lite bitar så jag kan byta ut vissa bitar i takvåningen.

Svartkrut

Det går långsamt framåt, men fortfarande en del kvar. Räknar iaf med att bli klar till deadline på ett eller annat sätt.

I helgen har jag byggt en och en halv takvåning.

Svartkrut

Efter ca ett halvår och uppskattningsvis ca 400 timmars byggande och minst 20 000 bitar (troligtvis mycket mer) så får jag nu räkna bygget som klart, trots att det egentligen finns mer att göra (som att till exempel inreda den sista halvan av våning 2). Storlek 2x4 moduverse.

Svårt som attan att fotografera och tungt som sjuttsingen att bära runt på i moduler. När allt satt ihop kunde jag inte ens justera det på bordet. det stod där det stod så att säga.

Här kommer slutbilderna:

dalle

Tror du dubbel inlagt en bild.
Förutom det så är det strålande byggt.

Svartkrut

Citat från: dalle skrivet 05 Februari 2017 kl. 20:28
Tror du dubbel inlagt en bild.
Förutom det så är det strålande byggt.
Dubbelt tack. Lite trött nu...  :P