[MOC] [Mästerbyggare 2016] Diagon Alley London

Startat av Svartkrut, 07 Juli 2016 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Skitsnyggt! Men jag tycker också det är för många färger i stenbeläggningen och att böckerna fått lite väl klatschiga färger. I övrigt jättefint!

andreaseldh

Gillar att du har tagit med mugglarkvarteret också!

Nybohov Creation Ltd.

Jag tycker att det ser mycket bra ut. Svårt att säga om gränden har för många färger. Ser det bättre ut på lite avstånd?

Eftersom jag inte kan ett smack om Harry Potter kan jag inte uttala mig om likheten med "verkligheten", men andreaseldh verkar nöjd.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Vad gäller stenläggningen som du känner er osäkra på. Skulle det bli bättre om du i kanterna/trottoarerna ta bort det grå/(vit?) plattorna och i mitten ta bort de svarta runda plattorna.
Tycker mycket om interiören på boklådan.

Svartkrut

Tack för all respons! Ska testa andra lösningar på stenläggningen senare i veckan när jag får lite tid över.
Jag har medvetet valt att göra mer färgglada böcker för att de ska synas bättre och bli lite muntrare. Jag testade först med dovare färger och jag gillade inte resultatet, men det är väl en smaksak.  :)

Svartkrut

Större delen av helgen har gått åt till sortering, men det gjorde i alla fall så att jag hittade de bitar som saknades på det jag redan byggt. Bland annat kunde jag slutföra grönsaksaffären med frukt och grönt samt den sandgröna markisen ovanför. Och så testade jag Dalles förslag och tog bort LBG och svart i gatubeläggningen samt hittade ett gäng kittlar som kunde staplas på hög.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jemakrol

Spännande projekt. Otroligt härliga detaljer du fått till! Snyggt!
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Meh

Gillar.
Så mycket detaljer och hög igenkänningsfaktor.
Keep up the good work!

Sollan

Snyggt! Tycker du fått till alldeles rätt stämning i gränden!

Svartkrut

Tack för all uppmuntran. I helgen har jag påbörjat den andra halvan av gränden. Tror jag får öka tempot om jag ska hinna bygga klart allt i tid. Kan ju inte låta bli att fastna i inredningsdetaljer och då går det dels mycket tid för varje del, dels går det åt sjukt mycket bitar.

Ollivanders är i stort sett klart tror jag förutom att det är fel färg på toppen av burspråken, de ska vara svarta såklart och så saknas det bitar till den bakre väggen mot mugglarvärlden, så just nu går det att se baksidan av de höga bokhyllorna som såklart är fulla med askar med trollspön.

Uggleburarna till Owlemporium byggde jag med de bitar jag hade hemma. Jag tycker den svarta ser bättre ut, men jag hade inga 1x1 round plate med hål i som var vita så det får väl också skrivas upp på önskelistan för kommande bricklinkbeställning. Någon som har någon annan klurig lösning på hur man kan göra fågelburar? Måste erkänna att jag inte lagt ner särskilt mycket tid på just det.

Har också klurat ut planlösningen för resterande byggnader och tileat upp trottoar och gränd till största delen.

robinnilsson403

Det är grymt snyggt! Förstår verkligen att bitmängden kommer att bli väldigt hög!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Ashman

Ollivanders fasad är underbar! Riktig Diagon Alley-känsla.Inredningen är byggt i fin känsla.
Av burarna så gillar jag den svarta klart bäst, men kan du inte bygga den vita med samma bitar? Så har du vita burar för mörka ugglor och svarta för ljusa.

Zilmrud

Awsome! Gillar verkligen Olivanders butik! Bra jobbat!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/