Månadens byggen Juni 2016 Arbetstråd

Startat av Anders67, 04 juni 2016 kl. 19:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 03 juni 2016 kl. 21:49
En lite mer "upp-snofsad" (det är ett ord eller hur?) steampunk variant på Rey's speeder. Nu med lite bättre bilder.

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 01 juni 2016 kl. 10:36

Namn: Mordechai Berringar

Tillhörighet: De Fria Kolonierna

Kända alias: Kai

Ursprung: Okänt

Nätverk: Möjlig familjekoppling till topp-politiker inom Samfundet

Senaste aktivitet: Rapporter pekar nyligen på aktivitet i Argo-systemet.

----------------------------------------------------------------

Här är nåt jag har pillat med de senaste månaderna. När LEGO släppte de nya Star Wars-figurerna förra året så visste jag direkt att jag var tvungen att bygga något med Obi-Wans huvud. Det är väldigt snygga färger och detaljer på den biten. Så det var egentligen så detta bygget började. Sen har resten bara växt upp runt huvudet.

Mordechai by o0ger, on Flickr

Tack Myko som har kommit med tips och stöd!

Anders67

Citat från: Nilsson.calle skrivet 03 juni 2016 kl. 22:54
Här kommer de första bilderna på mitt projekt Utpost.
Det böjade med att jag byggde ståvärnet på en 16x16 platta som ett litet gerillabygge, sen efter ganska lång tid när jag råkade upptäcka hur man kan bygga träd av technic bitar så byggde jag om från början och lade till ett litet diorama. Förhoppningen är jag ska kunna bygga vidare och addera mer. Men om jag känner mig själv så tar det nog lite tid att komma dit. Känner mig nöjd så här långt, det finns ju alltid lite detaljer att fixa med.

Anders67

Anders67

Citat från: Jesperrydhog skrivet 05 juni 2016 kl. 18:15
Det händer ibland att några brandsoldater måste ut och patruller ute torra marker.
Som skog och mark/gräsmattor.  ??? Nu är det ganska tårt ute på både skog och Marker.   

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 07 juni 2016 kl. 18:39
Kan inte få nog av steampunk och tänkte därmed pyssla ihop en liten mech (har inte vågat prova den typen av byggen förrän nu). Enjoy!

Anders67

Citat från: EpsilonEta skrivet 12 juni 2016 kl. 21:08
Jag har varit ganska inaktiv här sedan jag började spelat Andromedas GATEs på Eurobricks.
Det blir mest bara små byggen för att få ut något en gång i veckan för poäng. I början var det bra med lite deadline för att få något gjort men nu börjar det bli jobbigt. Ska nog försöka minska på AG och bygga annat (vissa av byggena har haft en baktanke, ni får se när jag lägger ut resten)

Här är i alla fall mitt senaste bygge. Ett 57 studs rymdskepp (försöker träna till att bygga ett SHIP någon gång :) )

Spaceship 1 by EpsilonEta, on Flickr

Iden kom när jag såg en medspelares bygge där ett rymdskepp höll på att byggas

Jag frågade om jag fick fortsätta på designen och det var ok för honom. Konstruktionen löste jag själv eftersom originalet inte höll så bra.

Här är fler bilder på min.

Undersidan

Om ett tag lägger jag upp bilder på insidan/konstruktionen också.

Anders67

Anders67

Anders67

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 19 juni 2016 kl. 22:04
En liten SW-vig på en scen som jag velat bygga sedan jag började med MOCs.

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 22 juni 2016 kl. 19:49
För att bryta av lite kommer här en Mech (har börjat gilla det mer och mer) med friends-tema. Inga kanoner, bara blommor!

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 23 juni 2016 kl. 16:24
En reparationsstation för min steampunk mech :) Komplett med rullband för kol-påfyllning, etc. Fler bilder på Flickr :)

Anders67

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 26 juni 2016 kl. 22:10
Efter att byggt som känns helt fel i proportioner och utseende, enda fräcka var taket. Kom det en tanke att sätta ihop en själv, fast som en rod ska se ut.
T-bucket började komma på 50-talet och har varierat en del i utseende men några gemensamma drag finns: Två sitsig, enda karossen är en "hink" som säterna är placerade i, V8 och rejäla bakdäck.

T_BUCKET_3 by pehter aka ibbe, on Flickr

T_BUCKET_4 by pehter aka ibbe, on Flickr

T_BUCKET_2 by pehter aka ibbe, on Flickr

T_BUCKET_1 by pehter aka ibbe, on Flickr

T_BUCKET_5 by pehter aka ibbe, on Flickr

För den som passerar Klossfestivalen så går det bra att kika närmare  8)

Anders67

Citat från: CopMike skrivet 25 juni 2016 kl. 19:03
Hej!

För vårt Eurobricks event i år i Billund byggde jag tillsammans med Holodoc från EB en eventmodell av Lejonhuset, även känt som Ole Kirk´s hus. Det är där Lego har sitt museum och under ligger det mytomspunna Valvet med en massa gamla set :D!

Lego har gjort en modell av det tidigare, men då mycket större och i fel färg samt endast för deltagarna i Inside Tour 2009 och som julkapp internt 2012.

Idén här var att göra det mindre och såsom Architecture-serien som Lego har.
http://www.lego.com/sv-se/architecture
Dessutom i bättre färger och i de två olika utseenden som vi sett bilder på:

Och här är resultatet :D!
Det "äldre" huset:

Det nyare, nuvarande, huset:

Taket är avtagbart:

Och här gömmer sig några saker som finns i det riktiga museet! Patentet från 1958, Lego motto och en klassisk 2x4 brick:

Sedan har vi dessa bitar med tryck på också:

Och tack till shiftaltcmd för trycket på dessa bitar :)!

Lego har ju redan släppt en modell av nästa Lego-hus i Billund:

Så vi tänkte att varför ska inte detta kunna släppas som set? Och därför finns det numera upp på Lego Ideas!

Om ni tycker det förtjänar en plats i bokhyllan rösta gärna på projektet ::)!
https://ideas.lego.com/projects/140597

Micke