Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mordechai

Startat av o0ger, 01 Juni 2016 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Namn: Mordechai Berringar

Tillhörighet: De Fria Kolonierna

Kända alias: Kai

Ursprung: Okänt

Nätverk: Möjlig familjekoppling till topp-politiker inom Samfundet

Senaste aktivitet: Rapporter pekar nyligen på aktivitet i Argo-systemet.

----------------------------------------------------------------

Här är nåt jag har pillat med de senaste månaderna. När LEGO släppte de nya Star Wars-figurerna förra året så visste jag direkt att jag var tvungen att bygga något med Obi-Wans huvud. Det är väldigt snygga färger och detaljer på den biten. Så det var egentligen så detta bygget började. Sen har resten bara växt upp runt huvudet.

Mordechai by o0ger, on Flickr

Tack Myko som har kommit med tips och stöd!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Wow - den (han) var riktigt cool... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

Väldigt snyggt! Bra färgval och bitval.. Gillar dom få gula detaljerna och metall delaran på baksidan..  Skulle gärna sett lite bilder fler /olika  vapen.. men man kan ju inte få allt.
?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Snyggt bygge! Men jag avskyr de där huvudena...

Tänk vad mycket mer imponerande/skrämmande den skulle varit med ett gult smiley-huvud i lite större format.
:)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Lordflintstone

dalle

Cool.
Riktigt snyggohipster ansikte.

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 01 Juni 2016 kl. 10:52
Wow - den (han) var riktigt cool... :)

Citat från: swestar skrivet 01 Juni 2016 kl. 11:33
+1 :)

Citat från: mordatre skrivet 01 Juni 2016 kl. 11:50
Snyggt.  :)

Citat från: Lordflintstone skrivet 01 Juni 2016 kl. 12:21
+1

Tack! Jag var inte säker på om nån på Swebrick skulle gilla den. Den är ju inte "in system" så att säga ;D

Citat från: mechamike skrivet 01 Juni 2016 kl. 10:52
Väldigt snyggt! Bra färgval och bitval.. Gillar dom få gula detaljerna och metall delaran på baksidan..  Skulle gärna sett lite bilder fler /olika  vapen.. men man kan ju inte få allt.

Tack, jag funderade mycket på vilka färger jag skulle använda och hur mycket. Det finns inte så mycket Bionicle/Hero Factory/Ben 10 i mörkblått, så jag var tvungen att hitta andra kompletterande färger. Det blev svart. Med lite inslag av silver.

Jag hade kunnat bygga fler vapen och så, men då hade jag aldrig blivit klar.Har du några idéer till vapen? Jag hade påbörjat ett granatgevär av den där nya six-shooter-biten, men det blev inte tillräckligt bra så jag bestämde mig för att det var good enough nu.

Citat från: AndersI skrivet 01 Juni 2016 kl. 11:38
Snyggt bygge! Men jag avskyr de där huvudena...

Tack, jag förstår dig delvis. Det är egentligen bara Obi-Wans som är bra tycker jag. Jag hade velat att de gjorde ett Rey-huvud utan turban och Poe utan hjälm. Finn ska vi inte tala om, han ser ut att vara typ 9 år tycker jag.

Citat från: dalle skrivet 01 Juni 2016 kl. 12:56
Cool.
Riktigt snyggohipster ansikte.

Ja, han är duktig på att ansa sitt skägg :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Snyggt. Såg direkt att det var du som gjort bygget när man såg den i LEGO-gruppen på Flickr. Man känner igen din stil :)

Tektor

Yes!
En helt ny genre för mig. Riktigt läckert.

Illuwatar

Citat från: o0ger skrivet 01 Juni 2016 kl. 13:23
Tack! Jag var inte säker på om nån på Swebrick skulle gilla den. Den är ju inte "in system" så att säga ;D

För min del är det inspiration, att tänka utanför det vanliga. Och att det finns inga dåliga legobitar - alla går att använda...

Blir till att gräva i "udda-bit"-lådan och se om jag kan göra något liknande.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Wineyard

Riktigt, riktigt snyggt o0ger! Du slutar aldrig att förvåna med dina NPUs. Kanske borde man köpa något "constraction"-set och pröva sina vingar!

Peter S

Odidoma

Väldigt snyggt! Ska bli roligt att se den i en legomiljö, finns det planer på det?