Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Braille Bricks, modifierat Lego

Startat av mechamike, 12 Maj 2016 kl. 07:30

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Jag är normalt helt emot att man modifierar Legobitar.. men det finns visa undantag då det känns helt rätt!!

Vore Lego smarta skulle de stötta detta fullt ut!
?

Dark_Link

Skafte

Otroligt bra i sin enkelhet. Relativt enkel sak för Lego att producera och få massor av goodwill.

Joacim

Håller med! Goodwill och väldigt hjälpande. Detta är briljant och otroligt smart! Kanske ska meddela LEGO om detta?! ;D

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

dalle

Briljant lösning som är helt värd att spridas. Tycker att det skulle fungera under Lego Education.

Stigge72

Pehr

Citat från: dalle skrivet 12 Maj 2016 kl. 10:50
Briljant lösning som är helt värd att spridas. Tycker att det skulle fungera under Lego Education.

+1

Skafte

Kände mig tvungen att kolla upp vilken bokstav det blir på en omodifierad 2x6-kloss. Svaret är ingen, men man kan ha det som "kortkommando" för ordet "for" på engelska. Forforforforforforfor...

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 12 Maj 2016 kl. 12:21
Kände mig tvungen att kolla upp vilken bokstav det blir på en omodifierad 2x6-kloss. Svaret är ingen, men man kan ha det som "kortkommando" för ordet "for" på engelska. Forforforforforforfor...

2x6?
Eller 2x3 ;)

Strålande idé
Citat från: mechamike skrivet 12 Maj 2016 kl. 07:30
Jag är normalt helt emot att man modifierar Legobitar.. men det finns visa undantag då det känns helt rätt!!

Vore Lego smarta skulle de stötta detta fullt ut!

Kan inte annat än att hålla med.

andreaseldh

Heja Braille bricks!

http://braillebricks.com.br/en/

Nybohov Creation Ltd.

Skulle inte o0gers helgutmaningar kunna bli än knepigare om dessa bitar kom i produktion?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mechamike

Borde man inte kunna tile:a upp ytan där man inte vill ha studs och sätta 1x1 round plate och 1x1 round tile på de studs man vill behålla?
?

andli

Jag funderade i samma banor, men hade vanliga 1x1 plate, blir ju en slätare yta...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Skafte

Citat från: lindyhep skrivet 12 Maj 2016 kl. 23:33
2x6?
Eller 2x3 ;)

Ja ja. De heter "sexor" i min hjärna sedan jag var lite och byggde. Långt innan det ordet fick andra betydelser.

:o