Visa ditt legorum/hörn/bod/lokal

Startat av SvanteOlof, 09 Maj 2016 kl. 21:58

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Jag kom här om dagen på hur mycket jag gillar att titta på bilder från andras legorum,skrivbord, hörn, källare, skrubb, osv. Sedan kom jag på att om jag startade en tråd för just den sakens skull så kanske jag får glädjen att se just hur andra har det på sin ände. Jag tänkte ta några fotografier och lägga på men valde att göra en film istället.

Jag hoppas att fler kommer att följa mitt exempel för jag tror inte att jag är ensam om att vilja dela med mig och ta del av andras. Så fotografera, filma eller beskriv bara hur ni har det. Syftet med detta är att jag vill se andras legoytor.

Jag har sett att det finns olika trådar där medlemmar visar upp hur de sorterar, staplar osv men ingen tråd som var till för alla. Så här har vi det. OM det finns en tråd redan så kanske någon vill moderera detta inlägg dit.

mitt legorum:
https://flic.kr/p/GXLEsQ
ordvits: studsmatta = 4186

MartinAberg

Har inget riktigt dedikerat Legorum eftersom jag mest är en smyglegofil.
Men här finns en del trevliga bilder med: http://www.swebrick.se/index.php?topic=41.0

mechamike

Jepp, I den tråden finns rätt mycket bilder på folks Lego rum, mitt hittar du här :
http://www.swebrick.se/index.php?topic=41.msg187596#msg187596
?

SvanteOlof

Citat från: mechamike skrivet 10 Maj 2016 kl. 09:02
Jepp, I den tråden finns rätt mycket bilder på folks Lego rum, mitt hittar du här :
http://www.swebrick.se/index.php?topic=41.msg187596#msg187596

Jo där finns det mycket fint. Den tråden handlar mer om sortering som visserligen är mycket intressant. Kanske den här tråden i själva verket är en dubblet av sorteringstråden. jag tänkte inte riktigt så mene...

Snyggt med fisheye eller vad det är:



ordvits: studsmatta = 4186

mechamike

Det är Ajfone 5 med panoramafunktionen. nån dag ska jag rigga GoPro o köra en 360..
?

swestar

Citat från: MartinAberg skrivet 10 Maj 2016 kl. 08:41
Har inget riktigt dedikerat Legorum eftersom jag mest är en smyglegofil.
Men här finns en del trevliga bilder med: http://www.swebrick.se/index.php?topic=41.0
;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Gammal bild. Men det ser fortfarande ut ungefär såhär. Lite mer LEGO i hyllan nuförtiden bara :)


Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

swestar

Citat från: AndersI skrivet 10 Maj 2016 kl. 23:27
Så här ser mitt ut
Vad är det för skåp i början på videon, som du förvarar mocsen i?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

SvanteOlof

Citat från: AndersI skrivet 10 Maj 2016 kl. 23:27
Så här ser mitt ut

Mysigt. Är det inspirationsbilder på väggen?
ordvits: studsmatta = 4186

erik1107

Kul att se! Jag önskar jag hade ett legorum men utrymme finns inte. Om jag skulle fota mitt "legorum" skulle det vara X antal flyttkartonger i förrådet och alla undanstoppade och inknökade påsar och lådor lite här och var :D

Varje gång jag ska bygga måste jag först flytta fram allt och bygga på golvet. Fast det är inte så jättestort problem. Lego ska byggas på golvet, punkt slut. ;)

SvanteOlof

Citat från: erik1107 skrivet 10 Maj 2016 kl. 23:49
Kul att se! Jag önskar jag hade ett legorum men utrymme finns inte. Om jag skulle fota mitt "legorum" skulle det vara X antal flyttkartonger i förrådet och alla undanstoppade och inknökade påsar och lådor lite här och var :D

Varje gång jag ska bygga måste jag först flytta fram allt och bygga på golvet. Fast det är inte så jättestort problem. Lego ska byggas på golvet, punkt slut. ;)

jo jag har sett vuxna sitta på golvet och bygga. Jag har inte ens suttit på golvet och byggt som liten. Det är för obekvämt. Jag brukade ligga ned på mage och bygga. Det är härligt. Det gör jag än idag fast nästan uteslutande då jag bygger med sonen. Annars är det stående eller sittande i legohörnet av mitt rum.
ordvits: studsmatta = 4186

AndersI

Citat från: swestar skrivet 10 Maj 2016 kl. 23:46
Vad är det för skåp i början på videon, som du förvarar mocsen i?

Ett par aluminium/glasmontrar på hjul, med lås och (LED-)belysning, som jag fick överta från jobbet till en mycket rimlig peng (och på jobbet har jag dessutom en svensk mästare i bänkpress som hjälpte till att lyfta in dem). Har ett par i trä också, men de fick bli köksvitrin och smyckedisplay i fruns affär. Jag har inte en aning om vad montermodellen heter eller var den kommer ifrån...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

AndersI

Citat från: SvanteOlof skrivet 10 Maj 2016 kl. 23:46
Mysigt. Är det inspirationsbilder på väggen?

Inte direkt - har ganska mycket tavlor överallt i huset. Vykorten kommer från glada BlockCAD-användare runt hela jordklotet. BlockCAD är mitt gamla LEGO-CAD-program från 1996-7, som är ganska daterat numera, men det droppar fortfarande in något enstaka vykort om året (många skolor har använt programmet eftersom det är gratis och inte kräver något grafikkort).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Peter S

Låt dig inspireras!